آموزش طرز تهیه چای رژیمی زردچوبه در منزل

چای رژیمی

آموزش طرز تهیه چای رژیمی زردچوبه در منزل

وقتی نام چای را می بریم بی درنگ ذهن ها به سوی چای خشک و یا چای سبز می رود. ولی در این مطلب قرار است با نوعی جدید از چای آشنا شوید , چای رژیمی ” زردچوبه ” که یکی از چای های محبوب و پر طرفدار در دنیاست. در مناطقی چون آسیای شرقی و هند چای زردچوبه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

چای رژیمی زردچوبه چه خواصی دارد ؟

اگر شما هم به دلایلی امکان نوشیدن چای معمولی را ندارید می توانید چای زردچوبه را امتحان کنید . از خواص این چای رژیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

کمک به درمان مشکلات کبدی

بهبود جریان گردش خون

کمک به استحکام استخوان ها

پاک سازی پوست

کمک به جلوگیری از سفت شدن شریان ها در بیماران دیابتی

کمک به درمان خونمردگی و کبودی ها

حفظ سلامت دهان و دندان

بهبود حافظه

کمک به درمان ناراحتی معده

طرز تهیه چای رژیمی :

برای تهیه این چای ابتدا در یک ظرف ۴ فنجان آب بریزید و بگذارید به جوش بیاید. یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل و یک قاشق چایخوری زردچوبه را به آب در حال جوش اضافه کنید و سپس شعله را کم نمایید. پس از حدود ۱۰ دقیقه شعله را خاموش نمایید و چای را صاف کنید . اکنون مقداری عسل و یک تکه کوچک لیمو به چای اضافه کنید. در صورتی که از طعم عسل رضایت ندارید می توانید به جای آن از شربت افرا استفاده کنید. می توانید روزانه بین ۲ تا ۳ بار این چای را بنوشید . چنانچه به درد مفاصل دچار هستید می توانید پوسته هل , عصاره روغن بادام سرد و یا شیر نیز به این چای اضافه کنید . دقت داشته باشید چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید و قصد دارید از این چای استفاده کنید پیش از ان حتما با دکتر مشورت کنید و سرخود این چای را مصرف نکنید چراکه ممکن است این چای باعث تشدید علائم بیماری شود همچنین در برخی موارد به دلیل اختلالات با مصرف دارو ممکن است مصرف این چای باعث بروز مشکلاتی در فرد شود.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 2,156
  • نظرات: 0