آیا تخم کتان باعث کوچک شدن شکم می شود؟

آیا تخم کتان باعث کوچک شدن شکم می شود؟

تخم کتان چیست؟

تخم کتان همان طور که از اسم آن مشخص است تخم گیاه کتان می باشد. کتان قدمت بسیار طولانی دارد و سال های قبل در بابل کاشته می شد. تخم کتان دو نوع کلی دارد که این دو نوع شامل تخم کتان قهوه ای و تخم کتان زرد یا طلایی می باشد. اغلب گونه های بذر کتان که از این دو نوع کلی بدست می آیند و حاوی ارزش غذایی یا خصوصیات تغذیه ای مثل هم هستند و در مقدار اسیدهای چرب زنجیره کوتاه با هم یکسان اند. از دانه های کتان روغنی گیاهی بدست می آید ، که به روغن بذر کتان مشهور می باشد. حال این سوال مطرح می شود که آیا تخم کتان باعث کوچک شدن شکم می شود ؟ زیباتن این سوال را به طور واضح در این مقاله برایتان پاسخ داده است . باما همراه باشید.

تخم کتان و مزیت های آن

بذر کتان یا دانه کتان، دربردارنده ارزش غذایی خیلی زیادی است به طوری که استفاده ۱۰۰ گرم از آن بیش از ۱۹ درصد از احتیاجات بدن ما به پروتئین، فیبرهای غذایی، بعضی از ویتامین های گروه B و مواد معدنی را برآورده می کند. بالاخص الزامی است این مورد را ذکر کرد که استفاده این مقدار تخم کتان، بالغ بر ۹۰ درصد از احتیاجات بدن انسان به تیامین ،منیزیم و فسفر را برآورده می سازد. در مورد مقدار کالری موجود در بذر کتان باید بگوییم که استفاده ۱۰۰ گرم تخم کتان حاوی ۵۳۴ کالری انرژی است، که در قیاس با دیگر مواد خوراکی مقدار بسیار زیادی است.در هر ۱۰۰ گرم از تخم کتان ۴۲ گرم چربی موجود می باشد که این مقدار چربی حاوی، ۲۳ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ گرم اسیدهای چرب امگا ۶ است.

 آیا تخم کتان باعث کوچک شدن شکم می شود؟

آیا تخم کتان باعث کوچک شدن شکم می شود؟

چطور تخم کتان سبب کاهش چربی شکم می شود؟

تخم کتان از دسته موادی می باشد که به شکل چشم گیری جهت کاهش چربی شکم به کار برده می شود. این دانه با ۶ اثر شگفت انگیز به شما مدد می رساند تا شکم تختی داشته باشید و به سهولت وزن کم کنید.این بذر با ایجاد شرایطی سبب کوچک شدن شکم می شود. این شرایط عبارتند از :
-کم کردن نفخ و در انتها سایز کم کردن شکم
-پاک سازی معده و کم حجم شدن شکم
-از بین بردن چربی ها و نتیجه آن کم حجم شدن شکم و لاغری
-کم شدن اشتها و لاغری
-تامین امگا ۳مورد نیاز بدن
-برطرف کردن مشکل تورم سلولی و کم کردن وزن

کاهش نفخ

تخم کتان حاوی مقدار زیادی فیبر محلول و نا محلول است که به طور مطلوب به هضم غذا در معده کمک می کنند و سبب کاهش نفخ شکم می شوند. تخم کتان با کاهش نفخ یبوست را از بین برده و سایز شکم که متاثر از یبوست بوده را کاهش می دهد . برای اینکه از این خاصیت تخم کتان استفاده کنید تخم کتان را آسیاب کرده و با نمک مخلوط کنید و در هر وعده غذایی از آن بهره مند شوید. تخم کتان اغلب در ماست، شیر، سالاد به کار برده می شود.

آب کردن چربی ها

تخم کتان حاوی مقدار زیادی چربی غیر اشباع می باشد که در قیاس با چربی های زیان آور، بسیار نافع هستند و سبب کاهش چربی و بالا رفتن سوخت چربی در بدن می شوند و از این راه قدرت سوخت و ساز چربی ها را افزایش می دهند. در صورتی که رژیم کاهش چربی شکم دارید می توانید از تخم کتان برای برطرف کردن چربی ها و بالا رفتن سوخت و ساز بدن بهره مند شوید.

کاهش اشتها

تخم کتان از دو طریق سبب کاهش اشتها می شود که هر دو راه بسیار کاربرد دارند.
شیوه اول کاهش اشتها:
به این خاطر که تخم کتان یک دانه روغنی می باشد این امکان را دارد که سبب ایجاد احساس سیری شود پس در صورتی که ۳۰ دقیقه پیش از استفاده غذا یک قاشق پودر تخم کتان مصرف کنید حس سیری پیدا می کنید و قادر نیستید زیاد غذا میل کنید و از این راه کسب چربی ها و کالری ها از راه وعده های غذایی کاهش می یابد و با سپری شدن زمان سبب کاهش وزن و کم شدن چربی شکم می شود.
شیوه دوم کاهش اشتها :
در صورتی که تخم کتان را در زمان میل کردن غذا مصرف کنید سبب می شود تا زمان هضم غذا، محتویات معده زمان زیادتری در معده بمانند و به شکل آرام آرام به روده کوچک وارد شوند و این سبب می شود که سطح انسولین پایدار بماند و سبب کاهش اشتها می شود. از طرفی هم تخم کتان با تنظیم سطح انسولین سبب کاهش میل خوردن غذاهای چرب را در بدن در پی دارد که خود اثر بسیار با ارزشی در کم کردن وزن و کاهش چربی شکم دارد. کاهش اشتها فوری با راهکارهای امتحان شده به سهولت امکان پذیر است.

دم کرده تخم کتان مصرف کنیم یا پودر تخم کتان یا روغن کتان؟

به این خاطر که آسیاب شده تخم کتان حاوی ۵۰ کیلو کالری است و تخم کتان آسیاب نشده حاوی ۳۶ کیلو کالری می باشد مطلوب تر است که تا آنجایی که امکان دارد از آسیاب کردن آن خودداری کنید و به شکل دم کرده آن را استفاده کنید. اما در صورتی که کارکرد بدنی مطلوبی دارید این امکان برای شما وجود دارد آسیاب کرده ی تخم کتان را مصرف کنید.
از روغن کتان تنها برای چرب کردن غذا و به دور از حرارت استفاده کنید به این خاطر که روغن کتان از روغن هایی است که به سرعت اکسایش شده در صورتی که بسوزد سبب ایجاد آسیب هایی برای بدن می شود و در کار سلول ها اختلال ایجاد می کند.
پس بهتر است شیوه مصرف شما از تخم کتان به شکل زیر باشد:
-دم شده تخم کتان روزانه دو فنجان
-پودر تخم کتان پیش از میل غذا جهت کاهش اشتها و یا با غذا و صبحانه و ناهار جهت کنترل هضم غذا و کم شدن چربی و کاهش نفخ و پاک سازی دستگاه گوارش.

دانه کتان برای درمان یبوست

دانه‌ کتان حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است و به همین خاطر یک ماده ملین به حساب می آید و دفع را آسان می‌کند. در صورتی که یبوست مزمن دارید استفاده دانه‌ی کتان را شروع کنید. برای این کار یک قاشق چای‌خوری دانه‌ی کتان را برای یک شب در یک لیوان آب خیس کنید و فردای آن آب را با دانه‌ها بخورید. راه دیگر این است که ۲۰ گرم دانه‌ی خشک را با یک لیتر آب و برای ۵ دقیقه بجوشانید و محلول را صاف کنید. صبح و شب پس از مصرف غذا یک فنجان از این جوشانده بخورید. دقت کنید که اثر دانه‌ی کتان حدودا پس از گذشت ۳ روز مشخص می شود.
مزیت های تخم کتان برای جلوگیری از گرگرفتگی در زنان
قرار دادن تخم کتان در رژیم غذایی و استفاده مرتب آن، قادر است خطر مبتلا شدن به گر گرفتگی در زمان یائسگی در بانوان را کم می کند. تخم کتان در بردارنده اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی نافع برای پوست و فیتواستروژن می باشد و به همین دلیل یکی از مطلوب ترین مواد خوراکی مورد احتیاج برای بانوان است. تخم کتان حاوی لیگنان های گیاهی می باشد و به این خاطر می تواند سوخت و ساز مصرف استروژن را کنترل کند و به این شکل نشانه های یائسگی مثل گرگرفتگی، تعریق و خشکی واژن را کم می کند.

 آیا تخم کتان باعث کوچک شدن شکم می شود؟

آیا تخم کتان باعث کوچک شدن شکم می شود؟

مزیت های تخم کتان برای پوست و مو

آلفا لینولئیک اسید که در بذر کتان وجود دارد یکی از سودمند ترین چربی ها جهت سلامت پوست و مو است. همین طور وجود ویتامین های گروه B در تخم کتان، از خشکی پوست پیشگیری کرده و برای بهتر شدن ، رفع جوش و آکنه، روزاسه و اگزما اثر گذار است. استفاده تخم کتان در هیدارته شدن بدن هم موثر است و یک مرطوب کننده ارگانیک به حساب می آید . در صورتی که می خواهید پوست و مو و ناخن سالم داشته باشید، پیشنهاد می شود ۲ قاشق غذا خوری دانه کتان یا ۱ قاشق غذا خوری روغن تخم کتان به وعده های غذایی روزانه ی خود بیافزایید. همین طور این امکان برای شما وجود دارد که تخم کتان به طور موضعی بر روی پوست خود مصرف کنید.

تخم کتان جهت بر طرف شدن چین و چروک صورت

تخم کتان حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ است. امگا ۳ برای درمان و برطرف شدن لکه های قهوه‌ای پوست که به خاطر بالا رفتن سن به وجود می آید اثر گذار است. همین طور از آن جهت برطرف شدن چین و چروک های ریز پوست صورت هم می شود استفاده کرد. در تحقیقی از شرکت کنندگان در خواست شد روزانه فقط نصف قاشق چای‌خوری تخم کتان استفاده کنند و پس از ۶ هفته پوست آن‌ها بانشاط تر و باطراوت‌تر شد. مثل اینکه که آبرسانی شده‌ بود. همچنین به شکل قابل توجهی هم التهابات و قرمزی‌های پوستی آن‌ها هم کم شد. اسیدهای چرب امگا ۳ عکس العمل بدن را در مقابل عوامل التهاب‌زا کاهش می دهند ، همچنین باعث جذب آب به سلول‌های پوستی شده تا چروک‌ها را کم کنند و پوست را نشاط بخشند.موارد ذکر شده خواص مهم تخم کتان بود که برای شما ذکر کردیم.در زیر مطالبی در خصوص کاهش چربی برای شما قرار داده شده است که امید واریم برایتان مفید واقع شود.
افزایش چربی سوزی در بدنسازی و ورزش با ۱۲ روش
چربی سوزی با این ۴ خوراکی

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها:
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 1,031
  • نظرات: 0