افسردگی در مردان

افسردگی در مردان و راهکارهای درمانی آن

افسردگی در مردان و راهکارهای درمانی آن

افسردگی در مردان یکی از مشکلات شایع بین آقایان است که می تواند در تحصیل, کار, روابط, تفریحات و . . . فرد ایجاد مشکل کند. سالها این تصور غلط وجود داشت که افسردگی فقط در زنان بروز پیدا می کند در صورتی که امروزه افسردگی در مردان یکی از مشکلات جامعه مدرن محسوب می شود.

افسردگی در مردان

گاهی اوقات افسردگی در مردان به صورت خاموش بروز پیدا می کند و نشانه های آن مشخص نیست ولی این بدان معنا نیست که این افراد افسرده نیستند ! افسردگی در مردان معمولا دارای نشانه هایی چون خستگی , خشم , دشواری در تمرکز, تحریک پذیری, پرخاشگری, غمگینی, انزوا طلبی و . . . است. تشخیص افسردگی بین زنان و مردان متفاوت است. مردان معمولا مشکلات خود را انکار می کنند چراکه در طول تاریخ همواره از مردان انتظار شخصیتی قدرتمند و مقتدر می رفته است. افسردگی مردان می تواند دلایل متعددی داشته باشد دلایلی همچون : مصرف الکل و مواد مخدر , اختلالات بهداشتی و جسمانی, کناره گیری از جامعه, مشکلات فردی و کاری, مشکلات زناشویی. احتمال ابتلا به افسردگی در مردان خجالتی و کمرو بیشتر است البته باید گفت که این بیماری شخصیت نمی شناسد و حتی می تواند افراد موفق و قدرتمند را نیز درگیر کند. نتایج یک تحقیق مشخص می کند که اقدام به خودکشی در مردان دارای سابقه افسردگی ۷۸ برابر بیشتر از دیگران است. بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود دچار افسردگی می شوند. روند درمانی بیماری افسردگی حتی ممکن است تا ۱۰ سال نیز طول بکشد. معمولا حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد کسانی که برای درمان افسردگی خود اقدام می کنند تدریجا سلامت خود را باز می یابند. برای درمان افسردگی مردان باید ابتدا دلایل ظهور بیماری را پیدا کرد و پس از آن در جهت درمان بیماری برآمد. مشورت با پزشک و روانشناس و درصورت لزوم مصرف دارو بهترین و مطمئن ترین راه برای درمان افسردگی است.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 447
  • نظرات: 0