با این گیاهان به سرعت لاغر شوید

با این گیاهان به سرعت لاغر شوید

لاغری با گیاهان دارویی

کسانی که در پی لاغری و تناسب اندام هستند الزامی است در کنار انجام ورزش ، برنامه غذایی صحیحی هم داشته باشند. گیاهان دارویی از دسته مواد خوراکی اند که سبب چربی سوزی و زیاد شدن سوخت و ساز بدن می شوند و روند لاغری را سرعت می بخشند . به این خاطر مهم است که این مواد خوراکی ها را در برنامه غذاییتان وجود داشته باشند. در این مقاله ما مواردی را به شما معرفی می کنیم که بااین گیاهان به سرعت لاغر شوید .این گیاهان عبارتند از :

جینسنگ

این گیاه سفت و سود بخش در بدن ایجاد توازن می کند، سبب ازدیاد انرژی بدن شده و اشتها را کم می کند و این گونه به لاغر شدن کمک می کند . ریشه این گیاه بر بهتر شدن خلق و کیفیت خواب تاثیر دارد و همین طور تاثیر بسزایی در متعادل نگه داشتن وزن بدن دارد.

اسپیرولینا

در اصل این گیاه جلبک آب شیرین می باشد. این جلبک بیشتر از هر خوراکی که تا به حال دیده اید سرشار از آنتی اکسیدان است. همین طور این جلبک حاوی پروتئین زیادی است که به مصرف کننده نیرو می بخشد و این امکان را فراهم می کند تا وزن زیاد خود را کم کند.

چای سبز

بررسی نشان داده است که چای سبز در بردارنده موادی است که سبب کم شدن اشتها شده و سبب بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شود.

قارچ های  Reish 

این قارچ ها در طب سنتی چین مقام ویژه ای دارند. Reishi یک گیاه ارزشمند است که جهت درمان و پیشگیری چند بیماری سخت به کار برده می شود. همین طور این گیاه سبب بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شود ، قند خون را کم کرده و به بهبود سیستم ایمنی بدن مدد می رساند.

دارچین

این چوب خوش طعم بر تنظیم قند خون تاثیر دارد و سبب نگه داشتن وزن سالم و کم شدن میل به مصرف شیرینی جات می شود.

فلفل قرمز

این ادویه خیلی تند و تیز عارضه ای ندارد و سبب زیاد شدن سوخت و ساز بدن می شود و لاغری را در پی دارد.

با این گیاهان به سرعت لاغر شوید

با این گیاهان به سرعت لاغر شوید

سایر مواد خوراکی کالری سوز

گریب فروت 

سبب افزایش متابولیسم بدن می شود و باعث می شود کالری زیادی سوزانده شود این میوه به شما کمک می کند تا زمان بیشتری حس سیری داشته باشید. به غیر این مورد گریب فروت حاوی فیبر بسیار زیادی است که مقدار گلوکز خون را ثابت نگه می دارد. این میوه را می شود به تنهایی ، با سالاد و یا درون نوشیدنی ها استفاده کنید.

کرفس

کرفس حاوی میزان کمی کالری است و بیشتر از آن چه که مصرف کرده اید کالری سوزی می کند. کرفس به این خاطر که سبزی آبداری است خواص بسیاری برای بدن دارد.مطلوب ترین شیوه استفاده این سبزی برای دریافت تمام مواد مغذی آن در مخلوط با میوه ها و سایر سبزیجات است. پس بهتر است این سبزی را به تنهایی مصرف نکنید.

امگا ۳ 

بررسی های علمی نشان داده است که امگا ۳ سبب تنظیم متابولیسم بدن می شود. امگا ۳ اسید چربی است که بر هورمون لپتین اثر دارد. این هورمون سبب کنترل سوخت چربی می شود. به این خاطر که بدن نمی تواند امگا ۳ تولید کند این ماده از راه استفاده ماهی ها (تونا، قزل آلا) و یا مکمل های امگا ۳ به بدن ما وارد می شوند.

قهوه

این طور به نظر می آید که کسی قادر نیست روز خود را بدون نوشیدن یک فنجان قهوه آغاز کند. کافئین باعث می شود سرحال و با نشاط شویم . زمانی که کافیین به بدن وارد می شود ضربان قلب بالا می رود و میزان اکسیژن زیادتری به بدن ورود می یابد پس بدن کالری زیادتری می سوازند.اما این نکته شایان ذکر است که تاثیر قهوه بر بدن به خاطر شکر یا کرم که به آن افزوده می شود از بین می رود. این امکان وجود دارد که دارچین را جایگزین قهوه کرد.ما دراینجا خواص قهوه سبز و تاثیر آن در لاغری را برایتان آورده ایم.

آووکادو

آووکادو در دسته چربی سوزهای نیرومند قرار دارد و سرشار از چربی اشباع نشده می باشد که سبب بالا رفتن متابولیسم شده و سلول های تولید کننده انرژی بدن را از صدمات رادیکال های آزاد مصون نگه می دارد.آووکادو خاصیت های زیادی دارد که این خواص شامل : کاهش سطح کلسترول خون ، بهتر شدن زخم ها ،کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته و اثر گذاری مفید بر چشم و مو می باشد.این امکان وجود دارد که آووکادو را برای صبحانه با نمک دریا و گوجه استفاده کنید. همین طور می توانید آن را با لوبیا سبز و سالاد اسفناج مصرف کنید.

غذاهای تند

غذاهای تند امکان سوزاندن کالری زیادتر در بدن را فراهم می کنند. این خوراکی ها حاوی مقدار کمی کالری بوده و افزودنی مطلوبی برای غذاهایتان هستند.

دانه سالبا چیا

این دانه حاوی پروتئین، فیبر و امگا ۳ می باشد و سبب بالا رفتن متابولیسم بدن می شود ، اشتها را کم کرده ، و افزایش هورمون گلوکوژن را درپی دارد ،این هورمون یکی از هورمون های مهم چربی سوز می باشد. برای استفاده این دانه کمی از این دانه چیا را در آب قرار دهید تا سایز دانه آن ۱۵ برابر شود. این دانه زمان زیادی شما را سیر نگه داشته و از چاقی پیشگیری می کند . شما می توانید این دانه را با سالاد و یا در نوشیدنی ها استفاده کنید.

آجیل برزیلی

آجیلی برزیلی از لذیذ ترین آجیل های جهان می باشد. این آجیل از راه مبدل ساختن هورمون تیرویید به T۳، که فرم فعال هورمون تیرویید می باشد، سبب بالا رفتن متابولیسم بدن می شود. این هورمون با سلولیت بدن مبارزه کرده و باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود. این آجیل را با میوه هایی مانند انبه هندی، انبه و در سالاد میوه مصرف کنید . همین طور می شود این اجیل را با شیر و وانیل ترکیب کرد.

غلات

دانه غلات سبوس دار در قیاس با غلات تصفیه شده غیر سبوس دار سالم تر و مقوی تر هستند. این گونه غلات سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن می شوند. این غلات یکی از با اهمیت ترین قسمت های برنامه غذایی اند چرا که دیرتر در معده هضم می شوند. پس شما وقت بیشتری سیر می مانید. دانه غلات سبوس دار حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و چربی آن کم است.

با این گیاهان به سرعت لاغر شوید

با این گیاهان به سرعت لاغر شوید

دیگر روش های لاغری

لاغری با پیاده روی صحیح

کسانی که زمان لازم برای رفتن به باشگاه را ندارند و قادر نیستند ورزش های بدنسازی جهت لاغر شدن انجام دهند راحت ترین و مطلوب ترین شیوه ای که برای آن ها وجود دارد و در هر وقتی از شبانه روز قادرند به آن مشغول شوند پیاده روی است.اما این راه آسان برای کاهش وزن ، خود ضوابط و قوانینی دارد که با استفاده از آن به سهولت می شود به برایند دلخواه رسید.
پیاده روی هم آمادگی نیاز دارد و حتی اگر اهل ورزش باشید و هر روز پیاده روی بروید، امکان دارد تمامی موارد را در خصوص این ورزش ندانید. شاید نمی دانید چه اندازه باید آب بخورید و چه موقع آب بخورید یا اینکه چه کفشی مناسب پیاده روی است یا اینکه دست های تان را چطور تکان بدهید. در صورتی که می خواهید از پیاده روی نتیجه بگیرید باید همه موارد و نکات پیاده روی درست را بدانید . انجام ورزش و پیاده روی اصولی همراه با رژیم غذایی مناسب شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند.

به مقدار لازم آب مصرف کنید

در طی پیاده روی هر۲۰دقیقه یک بار یک فنجان یا زیادتر، آب مصرف کنید. پس از پیاده روی یک یا دو لیوان آب بخورید. پیش از ورزش نوشیدنی های کافئین دار استفاده نکنید، این مواد سبب نابود شدن آب بدن تان می شود. تشنگی را تحمل کنید اما از خوردن این نوشیدنی ها خودداری کنید که شما را در طی راه تشنه می کند. در صورتی که بیش از دو ساعت پیاده روی داشته باشید ، نوشیدنی الکترولیتی ورزشی که در نوشابه های ورزشی وجود دارد ، را به جای آب استفاده کنید. زمانی که تشنه هستید، حتما آب بخورید و اطمینان داشته باشید که از نوشیدنی نمک دار استفاده می کنید تا نمک ازدست رفته بدن تان جبران شود نه اینکه آب خالی مصرف کنید.

به شکل پلکانی کاهش وزن داشته باشید

ایست وزنی این حالت را معلوم می کند که برنامه غذایی به خاطر افت شدید متابولیسم، دیگر مثل قبل اثری بر کاهش وزن ندارد. مطلوب ترین راه جهت پیشگیری از این فرایند، کاهش وزن به شکل پلکانی است. به این معنی که اشخاص باید کالری دریافتی بدن را به شکل مرحله به مرحله کم کنند تا این مقدار به عدد ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ کیلوکالری در روز با توجه به وزن فرد برسد . با این راه شما می‌توانید از افت شدید متابولیسم جلوگیری کنید و دچار ایست وزنی نشوید.
شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاهش وزن و لاغری از مطالب زیر استفاده کنید:

انواع رژیم های لاغری رایج موثر وکارآمد

قرص سرکه سیب

معجزه لاغری با قرص کارویل

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها:
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 105
  • نظرات: 0