ورزش کاهش فشار کار

با یک روز ورزش در هفته فشار کار را در خود محو کنید

فرسودگی به واسطه کار زیاد این جمله را تقریباً تمامی ما با آن آشنایی داریم. زمانی که صبح زود به سمت محل کار خود حرکت کرده و پس از غروب آفتاب و در تاریکی آنجا را به سمت منزل ترک می‌کنیم. بدون شک این وضعیت می‌تواند ما را از نظر روحی و روانی تحت شعاع قرار دهد. اما اگر می‌خواهید تا از این وضع خلاص شده و با آرامش یک هفته کاری را آغاز کنید، با ما همراه باشید.

پس از یک سال و نیم مطالعه محققان موسسه استرس پزشکی سوئد که بر روی ۶۹ زن و مردی که بر اساس فشار کاری زیاد دچار استرس و خستگی بیش از حد شده بودند، راه‌کارهایی را در جهت بهبود وضع بیماران به دست آورده اند.
در ابتدا با ارائه یک برنامه ورزشی شامل پیاده روی و کمی تمرینات قدرتی به بیماران، علاوه بر آشنایی آنها با حرکات ورزشی، یک مربی ورزشی نیز در اختیارشان گذاشتند تا مشاهدات خود را یادداشت نماید.

تاثیر ورزش بر روی جسم و روح

ورزش و کاهش استرس

پس از گذشت چند ماه از شروع این تمرینات، ۲۱ نفر از تعداد کل ۶۹ نفر کل هفته را مشغول ورزش بودند، ۲۲ نفر دیگر نیز در هفته حداقل یک بار به ورزش می‌پرداختند و ۲۶ نفر باقی مانده نیز ورزش را رها کرده بودند.
هنگامی که محققان میزان افسردگی و استرس این افراد را بررسی کردند دریافتند کسانی که حتی در هفته ۱ بار را نیز به ورزش اختصاص داده اند، میزان افسردگی آنها تقریبا نصف شده است.

بنابر این می‌توان پس از این مطالعه، قدرت ورزش در سلامت جسم و روح را سنجید. در این مطالعه شاهد بودیم کسانی که حتی در طول هفته یک بار به انجام ورزش می‌پرداختند، بدون اختصاص دادن زمان زیادی در طول هفته تفاوت بزرگی را در خلق و خوی خود ایجاد نمودند.

شما نیز برای شروع میتوانید از ورزش پیاده روی استفاده نمایید اما همواره این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه مقدار این ورزش بیشتر باشد، بدن شما نیز سلامتی بیشتری را کسب خواهد نمود.

به قول معروف بهانه ی این روزها که “وقتِ کم” است را باید به دست فراموشی سپرد.در صورتی که فرد به جسم و روح خویش اهمیت دهد، آن را باید بداند که حتی با صرف ۲ الی ۳ ساعت در هفته، می‌تواند زندگی خود را عوض کند.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 224
  • نظرات: 0