بهترین راه برای درمان شکست عشقی و کنار آمدن با آن

بهترین راه برای درمان شکست عشقی و کنار آمدن با آن

پس از شکست عشقی و عاطفی احساس ناراحتی و غم و اندوه شدید واکنشی متداول است . اما چه راه هایی برای درمان شکست عشقی و عاطفی وجود دارد ؟ زمانی که یک رابطه احساسی و عاشقانه بهم میخورد موارد گوناگونی به وجود می آید که فرد را درگیر می کند , مواردی نظیر احساس نا امیدی و غم, عصبانیت, حسادت, سردرگمی و . . . شاید بتوان گفت هیچ راه فراری برای عدم تجربه این احساسات پس از شکست عشقی وجود ندارد. هرکس پس از شکست عشقی مراحل مختلفی را می گذراند و احساسات متفاوتی را تجربه می کند که هرکدام از آنها برای مدتی جسم و روح وی را تحت شعاع قرار می دهند. چنانچه شکست عشقی مربوط به کسی باشد که از هیچ کوششی برای وی دریغ نکرده اید و به شدت به وی وابستگی داشتید و به طور غافلگریانه ای دچار شکست در رابطه شده اید , احساسات ذکر شده در بالا در حالت های به مراتب شدیدتری در شما پدیدار خواهند شد.

درمان شکست عشقی

به کلیه رفتارهایی که پس از شکست عشقی از فرد سر می زند , مکانیزم های دفاعی گفته می شود. اما چنانچه این رفتارها بیشتر از ۶ ماه تداوم یابند ممکن است خطرناک باشند و برای فرد مشکلاتی را ایجاد کنند. برای مثال روی آوردن به سیگار پس از شکست عشقی در همین دسته قرار می گیرد. چنانچه فرد پس از مدتی نتواند با این مشکل کنار بیاید ممکن است با پدیده های به مراتب بدتری در آینده مواجه شود. یکی دیگر از مکانیزم های دفاعی بعد از شکست عشقی مشکلات عاطفی است . چنانچه فرد نتواند با شکست عاطفی خود کنار بیاید ممکن است در تمامی روابط اجتماعی و عاطفی و خانوادگی خود دچار مشکل شود. مکانیزم های دفاعی بسیار دیگری وجود دارند نظیر خشم, انکار, حس انتقام جویی و . . . که هرکدام می توانند فرد را با مشکلات عدیده ای در زندگی مواجه کنند.

بهترین راه های درمان شکست عشقی و عاطفی چیست ؟

هر فردی پس از مدتی باید با این مشکل کنار بیاید و به زندگی عادی بازگردد . در ادامه توصیه هایی مفید را خواهید خواند که به فرد برای بازگشت به مسیر عادی زندگی و درمان شکست عشقی کمک می کنند :

از دوستان و خانواده برای کنار آمدن با این مشکل کمک بگیرید

ذهن خود را خلوت کنید و به آینده و ادامه زندگی بیاندیشید

به دنبال تغییرات جدید در زندگی و پیشرفت باشید

از مشاور کمک بگیرید

زمان هایی را به تفریح در کنار دوستان و خانواده اختصاص دهید

صبر داشته باشید و اجازه دهید زمان مشکلات را حل کند

گذشته ها را فراموش کنید و بر آینده و مسیر زندگی خود تمرکز کنید

روابط اجتماعی جدیدی را آغاز کنید

ذهن را مدیریت کنید و اجازه ورود افکار منفی را ندهید

با طرف مقابلتان برای کم کردن ارتباطات توافق کنید تا بهتر همه چیز را به فراموشی بسپارید

در انتها به یاد داشته باشید که اهداف زیادی در زندگی پیش روی شما هستند که باید به آنها برسید پس اجازه ندهید که شکست عاطفی جلوی زندگی و پیشرفت شما را بگیرید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 1,138
  • نظرات: 0