بهترین رژیم غذایی برای لاغری ران ها

بهترین رژیم غذایی برای لاغری ران ها

در جنس مونث ، چربی بیشتر در اندام های تحتانی بدن جمع می شود تا از اندام های تناسلی  در مقابل آسیب ها مراقبت کند. بعد از یائسگی، میزان چربی در بخش های بالای تنه و کمر افزایش می یابد و بدن فرم مردانه پیدا می کند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین رژیم غذایی برای لاغری ران ها را برای شما بیاوریم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

در ابتدای کار این پرسش مطرح می شود که ؛  آیا این امکان وجود دارد که چربی بخش خاصی از بدن را کم کرد؟جواب این سوال خیر است. شما این امکان را ندارید که  با رژیم لاغری، بتوانید بخش خاصی از بدن خود را لاغر کنید.  در اصل هر رژیمی که بگیرید یا هر گونه ورزشی را که انجام دهید، این بدن است که تصمیم می گیرد چربی چه بخشی از بدن را از بین ببرد . با ورزش هم ، تنها عضلات اندام های خاصی از بدن رشد می کند اما چربی آن قسمت از بین نمی رود.

 

نحوه سوزاندن چربی اضافی ران ها

برای سوزاندن چربی ران ها هیچ دارو و رژیمی تاثیر ندارد. هر کدام  از ما ساختار بدنی ویژه ای داریم و تحت تاثیر زیاد شدن وزن، چربی در قسمت های خاصی از بدنمان جمع می شود و تنها طریقه کم کردن میزان چربی در یک نقطه خاص مانند ران ها، تحول در برنامه غذایی است. با مراعات کردن یک « رژیم لاغری صحیح و علمی»  چربی بدن از بین می رود  . این برنامه لاغری، یک رژیم تمام وکمال برای همه بدن است نه تنها برای یک بخش خاص از آن. در صورتی که چربی در بخش ران انباشته شده باشد با انجام  رژیم لاغری در گذر زمان ران ها چربی اضافه خود را از دست می دهند.اما  انجام این کار  یک شبه شدنی نیست . پس

کسی که رژیم لاغری دارد ، باید شکیبا باشد. یک رژیم صحیح و کارآمد رژیمی است که میزان زیادی میوه و سبزی و کربوهیدرات های پیچیده در آن وجود داشته باشد و میزان چربی آن کم باشد و پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم کند.پس استفاده از رژیم غذایی مناسب و بهره گیری غذاهای صحیح سبب لاغری ران ها شده و می توان حجم چربی اضافه بدن را کاهش داد.

علت اصلی چاق شدن ران ها

علت اصلی حجیم شدن ران، شکم و هر سایر قسمت های بدن، شیوه غذا خوردن است.این نکته مهم لازم به ذکر است که با زیاد روی در خوردن و نداشتن فعالیت بدنی، مواد غذایی اضافی به شکل چربی در بدن ما جمع می شوند و ما به چاقی و اضافه وزن مبتلا می شویم. تنها شیوه رهایی از این چربی ها ، تحول در عادات غذایی اشتباه و کاهش میزان خوردن است، بالاخص استفاده کمتر چربی ها . به این شکل که چربی های اشباع مانند روغن نباتی جامد، کره و چربی گوشت را به میزان خیلی کم استفاده کنید. از میل کردن غذاهای پرچرب و سرخ شده مانند ساندویچ های سوسیس و کالباس سس دار، پیتزا  و در کل غذاهایی که میزان زیادی پنیر پیتزا دارد اجتناب کنید.شما می توانید با استفاده از بهترین رژیم غذایی برای لاغری ران ها چربی های اضافه را بسوزانید.

 

 نحوه خلاصی شر این چربی ها

برای این که اندامی خوب و خوش فرمی داشته باشیم، همیشه باید مواظب آنچه میل می کنیم باشیم و به شکل منظم ورزش ونرمش را در برنامه روزانه خود جای دهیم.

به شکل خلاصه مواردی که به سوزاندن چربی ها کمک می کنند عبارتند از :

۱) داشتن یک رژیم صحیح

۲) انجام تمرینات ورزشی متناسب

۳) صبر و شکیبایی زیاد

رعایت این موارد مخصوصا رعایت رژیم غذایی مناسب برای آب کردن چربی های ران به شما مدد می رساند تا ران های خوش فرم و خوبی داشته باشید..

 

رژیم غذایی مناسب برای آب کردن چربی ران

برای استفاده از  نوشیدنی، چای سبز را در اولویت قرار دهید  چرا که منبع خیلی خوبی از آنتی اکسیدان ها است و کالری خیلی کمی دارد. چای سبز تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از بقیه سبزیجات پلی فنول دارد و به بدن کمک می کند تا از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد نگهداری کند. نکته مهم تر از همه این است که چای سبز تقریبا ۱ تا ۲ کالری در هر لیتر دارد که یعنی یک فنجان چای سبز بی شکر تقریباً کالری ندارد .

پیش از میل کردن غذا یک فنجان چای یا یک لیوان آب مصرف کنید. با این کار بدن احساس می کند که معده پر است و اشتهای شما  برای خوردن کم می شود و در طی یک وعده، حجم کمتری غذا می خورید.

رژیم غذایی مناسب برای آب کردن چربی ران رژیمی است که در آن کربوهیدرات (اتکینز) کمی استفاده شود. این رژیم بر این باور استوار است که انسان از خوردن زیاد از حد کربوهیدرات ها چاق می شود . یک برنامه غذایی پر از کربوهیدرات در بدن سبب ترشح انسولین می شود. بدن انسولین را با تولید گلوکز (قند) مهار می کند که در انتها به چربی تبدیل می شود. باید در یک برنامه غذایی با میزان کربوهیدرات کم در وعده های غذایی خود بیشتر پروتئین، سویا، سبزیجات و آجیل مصرف کنید.

استفاده کم از کربوهیدرات ها صحیح است اما نباید آن را کاملا از رژیم غذایی خود کنار بگذارید. حداقل به اندازه ۲۰ % از آن ها مصرف کنید. بدن برای عملکرد بهتر به گلوکز احتیاج دارد که کربوهیدرات ها منبع بسیار مطلوبی برای آن هستند.

غذاهایی که در یک برنامه غذایی کم کربوهیدارت مجاز اند عبارتند از :

– گوشت های سرشار پروتئین فرآوری نشده، مانند گوشت گاو، گوشت بره، مرغ و بوقلمون.

– ماهی های سرشار پروتئین فرآوری نشده مانند سالمون، ماهی تن، ماهی خال مخالی و ماهی قزل آلا.

– سبزیجات با کربوهیدرات کم و سبزیجات که برگ سبز دارند.

– شیر پرچرب فرآوری نشده گاو و بز و پنیری که از شیر گوسفند درست شده باشد.

– هر نوع شیرین کننده مصنوعی به جز شکر مثل اسپلندا یا استویا.

غذاهایی که در یک برنامه غذایی کم کربوهیدارت نباید استفاده شوند عبارتند از :

– حبوبات، پاستا، نان، کیک، شیرینی.

– میوه و آب میوه.

– غذاهای فرآوری شده. به این غذاها اصولا شکر افزوده می شود.

– سبزیجات نشاسته ای. سیب زمینی، چغندر یا ذرت.

– شکر یا مارگارین

 

رژیم غذایی برای لاغری ران ها

رژیم معجزه برای لاغری ران ها

یک برنامه غذایی کم کالری را مد نظر قرار دهید . در صورتی که بیشتر از اندازه ای  که کالری مصرف می کنید، بسوزانید، وزنتان کم می شود . رژیم غذایی کم کالری برای بانوان یعنی رژیمی که در آن ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری در روز دریافت شود. این مقدار برای وقتی است که قصد ندارید بیش از ۹۰۰ گرم در هفته از وزن خود  را کم کنید. کاهش وزن بیش از ۹۰۰ گرم در هفته، در صورتی که تحت نظر پزشک نباشد خطر دارد.

مقدار چربی ای که در طی روز مصرف می کنید را به ۳۵ تا ۶۰ گرم کاهش دهید. یعنی چربی ها باید تقریبا ۱۵ تا ۲۵ درصد از کل کالری دریافتی شما در یک روز باشند.

تقریبا ۱۷۰ تا ۲۴۰ گرم کربوهیدرات های پیچیده -مثل غلات سبوس دار، سبزیجات و میوه ها- در روز استفاده کنید. این مقدار چیزی تقریبا برابر ۴۵ تا ۶۵ درصد از همه کالری دریافتی شما در یک روز است.

تقریبا ۵۵ تا ۹۵ گرم پروتئین کم چرب –شامل گوشت، مرغ و ماهی- در روز استفاده کنید که ۱۵ تا ۲۵ درصد از کل کالری دریافتی شما در یک روز است.

یک رژیم غذایی کتوژنیک را مد نظر قرار دهید . این رژیم غذایی مثل رژیم های غذایی کم کربوهیدرات است که سعی دارید چربی و پروتئین را به جای کربوهیدرات ها مصرف کنید . فقط فرق آن با رژیم غذایی اتکینز این است که در این رژیم چربی زیادتر و پروتئین کمتری استفاده می شود.

علت اینکه چربی بیشتر و پروتئین کمتر مصرف می کنیم این است که در صورتی که به خوردن زیاد از حد پروتئین عادت کنید، این پروتئین اضافه به گلوکز تبدیل می شود. همان موردی در مرحله نخست که با نخوردن کربوهیدرات ها تلاش می کردید از آن پیشگیری کنید. از طرف دیگر چربی هیچ اثری بر قند خون و سطح انسولین بدن ندارد.

شما تقریبا ۵۰ تا ۷۵ درصد کالری را از چربی ها می گیرید  و ۲۰ تا ۲۵ درصد آن را از کربوهیدرات ها. استفاده کربو هیدرات ها را به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کم کنید.

به این خاطر که سخت گیری در خصوص اینکه چه اندازه کربوهیدرات استفاده می کنید یک قسمت مهم از رژیم کتوژنیک است، این مورد بسیار اهمیت دارد که بدانید در هر ماده غذایی چه اندازه کربوهیدرات موجود است. برای این کار می توانید از یک راهنما بهره مند شوید.

شما می توانید با استفاده از بهترین رژیم غذایی برای لاغری ران ها و کم کردن چربی بدن اقدام کنید و به فرم بدن مطلوب و میزان وزن دلخواه خود برسید.

نکته مهم

برای کم کردن وزن گرسنگی نکشید. گرسنه ماندن سبب می شود سوخت و ساز بدن کند شود و خود را برای زمان زیاد بی غذایی آماده کند و به انباشته کردن چربی ها بپردازد.

 

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها:
  • نویسنده: زیباتن
  • بازديد: 2,551
  • نظرات: 0