بهترین زمان برای ورزش روزانه چه موقع است؟

بهترین زمان برای ورزش روزانه چه موقع است؟

بهترین زمان برای ورزش روزانه

متخصصان سلامت پیشنهاد می‌کنند برای لاغر شدن و کسب مطلوب ترین نتیجه از برنامه ورزشی الزامی است در بهترین موقع روز ورزش کنید. اعمال هر امری در وقت مساعد آن سبب می گردد تا مطلوب ترین نتیجه را از آن کسب کنید و این مورد برای ورزش کردن هم صدق می کند. اعمال حرکات ورزشی در وقت مناسب، همراه با انجام پی در پی آن نتیجه تاثیر گذارتری دارد.با توجه به اهمیت زمان مناسب ورزش کردن در این مقاله به این پرسش که بهترین زمان برای ورزش روزانه چه موقع است ؟ پاسخ می دهیم . با ما همراه باشید.
بعضی اشخاص دوست دارند بعد از اتمام همه امور و کارهای روزانه خود به ورزش بپردازند و تمایل دارند که برنامه ورزشی خود را در ساعات آخر روز انجام دهند. اما از طرفی دسته ای از افراد هم انجام ورزش صبحگاهی را مطلوب تر می‌دانند.
متخصصان سلامت اظهار دارند که مطلوب ترین وقت جهت انجام برنامه ورزشی ساعات نخستین روز می باشد. امکان دارد این گونه بیاندیشید که عصرها انرژی‌ بیشتری دارید ، اما ورزش کردن در این وقت از روز ممکن است اثر بدی بر برنامه غذایی و بالا رفتن مقدار کالری دریافتی داشته باشد.

بهترین زمان برای ورزش روزانه چه موقع است؟

بهترین زمان برای ورزش روزانه چه موقع است؟

مورد بسیار مهم برای دریافت مطلوب ترین برآیند از برنامه ورزشی، گزینش زمانی است که بدن پر انرژی است و ذهن هم انگیزه مورد نیاز برای ورزش کردن را دارد.
پس به طور کلی کارشناسان اظهار دارند که صبح‌ مطلوب ترین زمان جهت اعمال برنامه ورزشی می باشد. زمانی که غروب ها ورزش می‌کنیم سطح آدرنالین به طور کامل بالا رفته و در نتیجه ذهن فعال‌تر می شود و شب برای خوابمان دچار اختلال می شود. این در صورتی است که با این تفاسیر ورزش صبحگاهی ما را برای همه روز شاد و سرشار از انرژی حفظ می کند.
از سمتی هم متخصصان بر این باورند که گزینش زمان مطلوب برای ورزش به نوع آن هم ربط دارد. برای نمونه تمرینات وزنه برداری که سبب بالا رفتن سطح انرژی بدن و هوشیاری ذهن می‌شوند برای عصر پیشنهاد نمی‌شوند اما تمرینات هوازی که سبب خستگی ذهن و بدن می‌شوند برای عصر خوب هستند چرا که کمک می‌کنند به آسانی بخوابید به این شرط که پس از انجام تمرینات در خوردن زیاد روی نکنید. در اصل هر برنامه ورزشی را که برمی گزینید الزامی است همراه آن برنامه غذایی مناسبی هم داشته باشید.

مزیت های ورزش صبحگاهی

یکی دیگر از مزیت های ورزش صبحگاهی این است که با معده پر به ورزش نمی پردازید، زمان کافی جهت انجام دیگر امور اجتماعی در عصر را دارید و اینکه در طی روز پر انرژی هستید؛ اما در صورتی که ورزش کردن با معده خالی برای شما سخت است این امکان برای شما وجود دارد که با مد نظر قرار دادن موارد فوق ورزش عصرگاهی را برگزینید.
بر مبنای تحقیقات انجام شده بر این موضوع ، ورزش صبحگاهی سبب کم شدن فشار خون و بهبود خواب شبانه می‌شود. در این تحقیقات ، اثر ورزش بر فشار خون بررسی شد. در یکی از این تحقیقات ، محققان سطح فشار خون و الگوی خواب برخی از مردان و زنان ۴۰ تا ۶۰ ساله را برای مدتی مد نظر قرار دادند. این گروه باید سه وعده‌ی ۳۰ دقیقه‌ای در هفته در سه زمان‌ِ ۷ صبح، ۱ بعد از ظهر و ۷ غروب به تمرینات ورزشی ملایم می پرداختند.
محققان در کمال تعجب متوجه شدند که ورزش ۷ صبح در قیاس با ورزش ۱ بعد از ظهر و ۷ غروب در کم شدن فشار خون و بهتر شدن خواب اثر گذار تر است. برآیند پژوهش بالا نشان دهنده کاهش ۱۰ درصدی فشار خون گروهی بود که در ساعات نخستین صبح به ورزش می پرداختند. همچنین دیده شد که این کاهش فشار خون در طی روز پایدار است. این گروه از شرکت‌کنندگان در تحقیق به غیر از خواب بهتر و باکیفیت‌تر در شب، ۲۵ درصد کاهش فشار خون شبانه هم داشتند.
مکانیسم های فیزیولوژیکی مسبب این تحولات همچنان ناشناخته است، با این حال محققان به خوبی متوجه شدند که اگر می خواهید سطح فشار خونتان کاهش یابد یا می‌خواهید کیفیت خوابتان بهتر شود ، ۷ صبح وقت مساعدتری برای اعمال برنامه ورزشی شما می باشد. پس در صورتی که در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارید، فشار خون بالا دارید یا از مشکلات خواب خسته شدید، ورزش صبحگاهی مرتب بهترین راه کمک کننده به شماست.

مزیت های ورزش پس از انجام امور روزانه

بر مبنای تحقیقاتی که در این زمینه انجام شد ، محققان متوجه شدند اشخاصی که پس از ساعات کاری به ورزش می پردازند در قیاس با افرادی که ورزش صبحگاهی انجام می دهند، تناسب اندام بهتری داشتند. در این تحقیق، ۴۰ مرد سالمِ ۲۰ تا ۳۰ ساله به پنج دسته تقسیم شدند. چه
و غروب تمرینات ورزشی سنگین انجام دادند و گروه پنجم هیچ کار ورزشی انجام ندادند. محققان از همه شرکت‌کنندگان در پژوهش آزمایش خون گرفتند تا سطح هورمون‌های کورتیزول و تیروتروپین خون‌شان را بررسی کنند.
برآیند این بررسی ها مشخص کرد سطح این دو هورمون در برخی که زمان غروب یا اخر شب ورزش کردند به میزان بسیار زیادی بالا رفت. همین طور دیده شد که گلوکز خون این اشخاص پایین آمد. با توجه به نتیجه این بررسی، زیاد شدن کورتیزول و تیروتروپین و کم شدن گلوکز به این معنی است که سوخت‌وساز بدن به طور مطلوب با تمرینات ورزشی مرتب سازگار شده است. به این خاطر احتمالا ضرر ندارد اگر که وقت ورزش کردن‌ خود را برای بعد از ساعات کاری بگذارید.با یک روز ورزش در هفته فشار کار را در خود محو کنید.

تعیین زمان مناسب ورزش براساس ساعت بدن

بدن بر مبنای یک ساعت داخلی ۲۴ ساعته عمل می‌کند. این سیستم داخلی، ساعت خواب و بیداری را تنظیم می‌کند.این سیستم با روش ۲۴ ساعته‌ی چرخش زمین سازگار است و متاثر از دیگر کارکردهای بدن مثل فشار خون، دمای بدن، سطوح هورمون ها و ضربان قلب است که هر کدام از این عملکردها در آمادگی بدن برای ورزش موثر خواهند بود .این گونه به نظر می آید که به کارگیری ساعت بدن برای معین کردن زمان ورزش، نتیجه مطلوبی دارد.
حتما نیاز نیست مهارت آن چنانی در خصوص ریتم شبانه روزی بدنتان داشته باشید تا قادر باشید مطلوب ترین زمان را برای ورزش کردن خود مشخص کنید. این امکان برای شما وجود دارد که ساعات مختلف روز را آزمایش کنید. مدتی اول صبح ورزش کنید. سپس، ظهر را امتحان کرده و بعد عصر را مورد آزمایش قرار دهید. که در چه ساعاتی از روز بیشتر از ورزش لذت بردید ،چه ساعتی برای شما آسان تر بود و با اهمیت تر از همه اینکه کارکرد بدن شما در چه ساعاتی از روز بهتر بود . سبک ورزش و امور روزانه خود را هم مد نظر قرار دهید. ساعتی را برگزینید که بتوانید آن را مستمر ادامه دهید تا ورزش برایتان عادت شود.
جغد در شب بسیار هوشیارتر است ، اما چکاوک صبح ها هوشیار تر است. پس اهمیت ندارد چه سبک ورزشی انجام می دهند، جغد ها امکان دارد با تمرین کردن در شب به برآیند مطلوب خود برسند در صورتی که چکاوک با تمرین در صبح قادر است به سرعت پله های ترقی را طی کند.
پس، مطلوب ترین زمان خاصی که برای همه افراد به کار گرفته شود وجود ندارد.الزامی است اوقاتی از روز را انتخاب کنید که قادر باشید به طور منظم در آن ورزش کنید و زمانی باشد که شما را برای انجام پی در پی ورزش علاقه مند کند.

بهترین زمان برای ورزش روزانه چه موقع است؟

بهترین زمان برای ورزش روزانه چه موقع است؟

کلام آخر

کارشناسان زبده حیطه ورزشی اظهار دارند که ورزشکاران حرفه‌ایِ باید صبح‌ها آموزش تخصصی ‌بینند و بین ساعت ۴ تا ۶ عصر باید تمرینات ورزشی سنگین انجام دهند.آن ها می گویند که این راه برای همه آدم ها کارایی ندارد ، چرا که برخی از ما صبح‌ها و برخی دیگر در انتهای روز پرانرژی‌تر هستیم. پس این که چه وقتی برای ورزش کردن بهتر است به نظر خود فرد بسته است. توصیه ما این است که پیش از اینکه ساعت خاصی از برنامه‌ی روزانه ی خود را به ورزش کردن اختصاص دهید، اول با خود بیاندیشید که مقصودتان از ورزش کردن چیست؟ در صورتی که نتیجه فکرهای شما این بود که قصد دارید سلامت قلب‌تان را بهبود بخشید و خواب شبانه‌ی راحتتری داشته باشید، ورزش صبحگاهی را برگزینید. اما در صورتی که در پی تناسب اندام و گریز از بیماری‌های در ارتباط با گلوکز بالا مانند دیابت هستید، توصیه می‌کنیم ورزش پس از ساعات کاری را انتخاب کنید.
در صورتی که در مکان های باز به ورزش می پردازید، حتما آلودگی هوا را مورد توجه قرار دهید ، اگر که هوا آلوده است تمرینات ورزشی را در خانه انجام دهید.
بهتر است با شکم پُر ورزش نکنید. در صورتی که قادر نیستید با شکم خالی به ورزش بپردازید، حداقل ۲ ساعت پیش از ورزش غذای سبک سرشار کربوهیدارت زود هضم مانند مقداری ماکارونی بخورید. این مورد را بخاطر داشته باشید که ، در هوای سرد باید زیاد تر از همیشه به گرم کردن بدن پیش از ورزش بپردازید.
ما در زیباتن این مطلب را آماده کردیم تا شما بدانید بهترین زمان روز برای ورزش کردن چه موقع است، در زیر مطالبی برای شما قرار داده شده است که اطلاعات شما را کامل می کند. امیدواریم برایتان مفید واقع شود.
نرمش پیش از ورزش چه فایده ای برای سلامتی دارد ؟
تناسب اندام با سه دقیقه ورزش پر فشار در روز

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها:
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 77
  • نظرات: 0