تاثیر خواب شب بر حفظ سلامتی و تناسب اندام شما

تاثیر خواب شب بر حفظ سلامتی

تاثیر خواب شب بر حفظ سلامتی و تناسب اندام شما

علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی مناسب و همچنین ورزش و توجه به سلامت بدن , خواب شبانه نیز نقش مهمی در حفظ سلامتی و تناسب اندام شما ایفا می کند. برای سالم زیستن و داشتن اندامی سالم نباید از تاثیر خواب شب بر حفظ سلامتی غافل شد . خواب شبانه به بدن شما کمک می کند تا مواد زائد را دفع و به جذب مواد مغذی بپردازد . برای حفظ سلامت باید توجه ویژه ای به خواب شبانه و مهیا کردن شرایط برای یک خواب راحت داشته باشید.

برای درک این موضوع بهتر است مطلب زیر را بخوانید تا متوجه شوید در هنگام خواب چه فعل و انفعالاتی در بدن شما رخ خواهد داد !

بین ساعات ۹ تا ۱۱ شب : در این مرحله از خواب شبانه مواد سمی و نیز مواد غیر ضروری توسط آنتی اکسیدان ها دفع شده و از بین خواهند رفت . پس سعی کنید در این ساعات بدنتان در آرامش کامل باشد.

بین ساعات ۱۱ تا ۱ بامداد : کماکان کبد شما مشغول دفع مواد سمی است . بهتر است در این ساعات در خوابی عمیق باشید !

بین ساعات ۱ تا ۳ نیمه شب : در این ساعات عملیات سم زدایی از بدن توسط کیسه صفرا انجام خواهد شد.

بین ساعات ۳ تا ۵ صبح : در این ساعات عملیات سم زدایی بر عهده ریه ها خواهد بود به همین دلیل برخی افراد در این ساعات دچار عطسه و سرفه های شدید می شوند.

بین ساعات ۵ تا ۷ صبح : در این ساعات روده های بزرگ مشغول دفع مواد خواهند شد.

بین ساعات ۷ تا ۹ صبح : تاثیر خواب شب بر حفظ سلامتی در این مرحله از خواب نمود پیدا می کند. در این مرحله بدن شروع به جذب مواد مغذی خواهد کرد بنابراین بهتر است صبحانه را در این ساعات میل فرمایید.

به یاد داشته باشید که دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن موجب اختلال در عملکرد و سیستم بدن شما خواهد شد پس سعی کنید همیشه در ساعات اولیه شب بخوابید و خواب آرامی داشته باشید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 600
  • نظرات: 0