تراشیدن مو برای پر پشت شدن

تراشیدن مو برای پر پشت شدن بی فایده است !

تراشیدن مو برای پر پشت شدن بی فایده است !

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به تراشیدن مو برای پر پشت شدن معتقدند و مدام موهای خود را می تراشند باید بدانید که کار شما بیهوده است و تنها وقت خود را تلف می کنید و هر چقدر هم که موهای خود را بتراشید , ضخیم تر و یا پر پشت تر نخواهند شد ! جالب است بدانید که تراشیدن موها قدمتی به بلندای تاریخ دارد ! طبق شواهد موجود از چند هزار سال پیش انسان ها از سنگ چخماق به عنوان تیغ و برای تراشیدن موها استفاده می کردند.

باید بدانید که تیغ کشیدن موها هیچ تاثیری در ضخیم شدن موها و یا افزایش رشد آنها نخواهد داشت. تنها فایده ای که تیغ کشیدن برای موها دارد آن است که موها به اصطلاح متخصصان پوست و مو از حالت استراحت به فاز فعال خواهد رفت. برای همین است که وقتی کسی قصد لیزر موهای زائد را دارد ناچار می شود موها را مرتب بتراشد تا تمام موها رشد کنند و سپس پزشک اقدام به زدودن موهای زائد کند.

سالیان متوالی است که در تصور عامه تراشیدن موها باعث پر پشت شدن و افزایش سرعت رشد مو می گردد. حال آنکه دانشمندان بریتانیایی ثابت کرده اند که تراشیدن مو هیچ تاثیری برای پر پشت کردن و ضخیم شدن مو ندارد. تنها دلیلی که باعث می شود موهای تازه اصلاح شده پر پشت تر به نظر برسند خطای دید است. چراکه موها در محل برش خورده کمی خشن تر به نظر می رسند اما در حقیقت ضخامت آنها هیچ تغییری نکرده است.

از آنجایی که قابلیت انعطاف پذیری موی کوتاه از موی بلند کمتر است, بنابراین مدتی پس از تراشیدن در هنگام لمس موها حالت خشن و زبر احساس می شود و شاید به همین علت برخی فکر می کنند که تراشیدن موها موجب پر پشت شدن آنها می گردد.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 1,080
  • نظرات: 0