تقویت عضلات گردن

ضرورت تقویت عضلات گردن ، چرا و چگونه؟

گردن یکی از مهمترین قسمت‌های بدن برای افراد ورزشکار به حساب می آید که البته بسیاری از افراد از آن بی خبرند.
همواره ورزشکاران باید به این نکته آگاهی کامل داشته باشند در صورتی که از عضلات مقاومی درناحیه گردن برخوردار نباشند، امکان آسیب‌های بسیار جدی و خطرناکی در این ناحیه از بدن و در هنگام تمرینات سنگین وجود دارد.بنابراین باید یکی از عناصر مهم در ورزش را تقویت عضلات گردن نامید.
در صورتی که به تقویت عضلات گردن خود بپردازید، وضعیت کلی بدن خود را متعادل کرده و از خستگی جلوگیری می‌نمایید.در ورزش یکی از فاکتور‌های مهم تعادل در انجام حرکات ورزشی می‌باشد.در صورتی که عضلات گردن شما در شرایط متعادلی قرار داشته باشند، کمتر در معرض خطر آسیب دیدگی‌های جدی قرار خواهید گرفت.
علاوه بر آن قدرت و صلابت عضلات گردن شما، سیستم تنفسی شما را بهبود بخشیده و کیفیت تازه ای را به این سیستم از بدن می‌بخشد.

در این مقاله قصد داریم تا با معرفی چند تمرین ساده، به تقویت عضلات گردن بپردازیم.

 

۱ – حرکت رو به داخل

بر روی یک صندلی ورزشی مناسب، به کمر و به نحوی دراز بکشید که امتداد شانه های شما در لبه ی صندلی قرار گیرند(همانند تصویر زیر).
ستون فقرات خود را به آرامی شل کرده و گردن خود را رها کنید.دو دست خود را بر روی قفسه سینه قرار دهید.این کار به شما کمک شایانی خواهد کرد.
سپس سعی کنید با فشار آوردن به گردن خود، سرتان را به بالا بیاورید.این کار را ۱۰ بار تکرار کنید.

تقویت عضلات گردن

 

۲ – حرکت رو به بیرون

این حرکت دقیقاً بلعکس حرکت قبل می‌باشد.
در این حرکت رو به شکم خوابیده و دستان خود را کاملاً شل کنید و بگذارید به حالت آویزان درآیند. به نحوی دراز بکشید که امتداد شانه های شما در لبه ی صندلی قرار گیرند(همانند تصویر زیر).
سر خود را شل کرده تا به سمت زمین آویزان شود، سپس به آرامی سعی کنید آن را به بالا و زاویه ۹۰ درجه بیاورید. این کار را نیز ۱۰ بار تکرار نمایید.

تقویت عضلات گردن

 

۳ – حرکت کبرا

در این حرکت شما ابتدا می بایست به سمت شکم دراز بکشید.انگشتان پای خود را به صورت صاف بر روی زمین قرار دهید(همانند تصویر زیر).دستانتان را در کنار و موازی  شانه ها بر روی زمین تکیه دهید.گردن را به حالت ۹۰ درجه درآورده تا کاملاً صاف باشد. به آرامی دم بگیرید و سر خود را بلند کنید.آنقدر بلند شوید که تا ناف شما از زمین فاصله داشته باشد.کمی خود را به این حالت نگاه داشته و سپس به حالت قبل بازگردید. این کار را نیز ۱۰ بار تکرار نمایید.

تقویت عضلات گردن

با همین ۳ تمرین ساده شما قادر به تقویت عضلات گردن خود به مرور زمان و با تمرینات مداوم خواهید بود.

زیباتن امیدوار است که این مطلب مفید واقع بوده باشد. تقویت عضلات گردن

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 1,726
  • نظرات: 0