خانه داری

خانه داری و نکات آموزنده و کاربردی آن

خانه داری و نکات آموزنده و کاربردی آن

نکات خانه داری و نظافت و پاکیزگی منزل همیشه از دغدغه های خانم هاست. در این میان با استفاده از ترفندهایی می توان خانه داری را بسیار آسان و زحمت آن را کم کرد. در این مطلب با نکاتی مفید در این باره آشنا می شویم.

پاک کردن لکه های مداد رنگی

لکه های مداد رنگی روی در و دیوار معمولا یکی از مشکلاتی است که خانه های دارای کودکان کم سن و سال با آن سر و کار دارند. بهترین راهکار برای پاک کردن لکه ی مداد رنگی استفاده از مسواک کهنه با قدری خمیر دندان است.

پاک کردن شوره و سفیدک کاشی

با استفاده از ساییدن لیمو ترش روی کاشی و یا یک دستمال آغشته به سرکه می توانید سفیدک های روی کاشی را از بین ببرید. به علاوه واکس اتومبیل نیز می توان در پاک کردن سفیدک از روی کاشی به شما کمک بسیار کند.

پاک کردن دیوار رنگ روغنی

بهترین محلول برای تمیز کردن دیوارهایی که رنگ روغنی هستند استفاده از سطل آب گرم, نیم پیمانه بوراکس, یک قاشق آمونیاک و یک دوم قاشق مایع ظرفشویی است. با این محلول جادویی می توانید به راحتی دیوارهای رنگ روغنی را پاک کنید ولی حتما به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از این محلول دستکش به دست کنید.

برطرف کردن لک حشرات

ممکن است برخی حشرات به روی بعضی از سطوح لک هایی باقی بگذارند. بهترین راه برای پاک کردن این لک ها استفاده از چای سرد است.

پاک کردن گوشه ی پنجره ها

پاک کردن گوشه ی پنجره ها معمولا کمی سخت است اما با استفاده از یک مسواک کهنه که در محلول آب و مایع سفید کننده فرو رفته است به راحتی می توان گوشه ی پنجره شما را کاملا پاک و تمیز نماید.

شیشه رسوب گرفته

بهترین راه برای تمیز کردن شیشه های رسوب گرفته محلول آب و سرکه سفید است که رسوب و لک شیشه را کاملا برطرف می نماید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 382
  • نظرات: 0