درمان سرفه و علل ایجاد انواع آن

درمان سرفه و علل ایجاد انواع آن

سرفه همان خروجی ناگهانی هوا با فشار از ریه است, سرفه ریفلاکسی عصبی و مشترک بین انسان و حیوان است. سرفه باعث می شود راه تنفسی باز و ذرات خارجی مزاحم از گلو خارج شوند. در اینجا نگاهی می اندازیم به راه های درمان سرفه و علل ایجاد انواع آن.

طبقه بندی سرفه ها

سرفه حاد : سرفه های حاد معمولا تا ۳ هفته به طول می انجامند و در اکثر موارد به طور ناگهانی ظهور می کنند.

سرفه مزمن : چنانچه سرفه حداقل ۸ هفته تداوم یابد در دسته سرفه های مزمن قرار می گیرد.

سرفه خلط دار : این نوع سرفه منجر به خروج ترشحات از دستگاه تنفسی و ریه ها می گردد.

سرفه خشک : سرفه ای که همراه با دفع خلط نباشد را سرفه خشک می گویند.

سرفه های شبانه : سرفه هایی که فقط در طول خواب شبانه اتفاق می افتند.

علل ایجاد سرفه چیست ؟

می توان گفت در اکثر موارد سرفه مربوط به بیماری ویروسی و سلامت دستگاه های تنفسی است. سرفه مربوط به بیماری در قریب به اتفاق موارد پس از چند هفته به طور خود به خودی بهبود می یابد. اما سرفه علل دیگری نیز می تواند داشته باشد . عللی چون : آلرژی و حساسیت , آلودگی محیطی, استعمال دخانیات, نارسایی قلب و . . . , برای بررسی علت دقیق ایجاد سرفه باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

درمان سرفه

درمان سرفه

چنانچه بر اثر بیماری ویروسی و سرماخوردگی دچار سرفه شده اید بهترین درمان آن است که به بدن خود اجازه استراحت کافی دهید تا بعد از مدتی سرفه بهبود یابد. در این مدت سیستم ایمنی بدن شما با چیره شدن بر ویروس ها باعث می شود سرفه تان نیز بهبود یابد.

اما از درمان های خوراکی برای بهبود سرفه می توان عسل و لیمو شیرین را نام برد . این دو ماده غذایی علاوه بر خاصیت های مفیدی که برای بدن دارند باعث می شوند مخاط شما پانسمان شوند و به این ترتیب تسکین یابند.

داروهایی چون , دکسترمتورفان برای سرفه های خشک و داروهایی چون گایافنزین برای درمان سرفه های خلط آور استفاده می شوند. دقت داشته باشید که به هیچ وجه نباید این داروها را سرخود و بدون نسخه پزشک مصرف کنید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 323
  • نظرات: 0