درمان شلی بازوها با روش های عالی و موثر

درمان شلی بازوها با روش های عالی و موثر

دلایل شل شدن بازو و درمان های موثر برآن

دلیل شل شدن بازو ، جمع شدن چربی در قسمت پهلوها، شکم ، بغل ران ها و تجزیه عضلات و شل شدن پوست بعضی از بخش ها ؛ بالاخص پوست شکم و زیر بازوها است. مسبب این رخ داد، زیاد و کم شدن پی در پی وزن و ورزش نکردن در دوره نوجوانی می باشد.در اینجا ما به درمان شلی بازو با روش های عالی و موثر می پردازیم. سایر علل شل شدن بازوها عبارتند از :

-اختلالی به اسم سارکوپنیا دلیل کم شدن آهسته آهسته عضلات و شل شدن بازو است.
-پس از گذر سن از ۴۰ سال هر سال ، حجمی از عضله نابود می شود و مسبب ایجاد شلی بازو است. اما برخی از عادت ها هم سبب سرعت بخشیدن به فرآیند شلی بازو می شوند . مانند: دیر به دیر استفاده کردن پروتئین
-استفاده نکردن میوه و سبزی: پروتئین یک ریزمغذی عضله ساز به شمار می آید. اما مواد خوراکی سرشار از پروتئین مثل ماهی، گوشت و پنیر با غلات تصفیه شده و نمک، در بدن اسید می سازند که با سپری شدن زمان عضله از بین می ببرد. اما طبیعت، راهی صحیح برای کسب مواد مغذی در اختیار ما قرار داده است.این راه وجود میوه و سبزی، پتاسیم و منیزیم است که این اسیدها را خنثی و از بافت عضلانی نگهداری می کند.
-اعمال ورزش های یکسان و عدم ایجاد تغییر در طولانی مدت:در صورتی که زمان زیادی را با وزنه ۵/۲کیلوگرمی ورزش می کنید، با بالا رفتن سن به حالتی دچار می شوید که بدن افت می کند . برای بالا بردن قدرت بدنی، الزامی است ورزش و تمرینات بیشتر انجام شود و تا حدی وزین تر شوند. در ورزش با تمرین همراه وزنه استحکام پاها، لگن، کمر، سینه، شکم، شانه و دست ها بهبود می یابد.
– خواب کافی نداشتن:برای بهبود عضلات فقط ورزش کردن با وزنه کفایت نمی کند. بعد از ورزش کردن با وزنه، بدن به استراحت احتیاج دارد تا قادر باشد عضله را بازسازی کند و عضله تازه تولید کند. بیشتر این ترمیم ها زمان خواب اتفاق می افتد. پژوهشگران حداقل ۷ ساعت خواب را در شبانه روز پیشنهاد می کنند. اما بعضی اشخاص به خواب زیادتری نیاز دارند.

درمان شلی بازوها با روش های عالی و موثر

درمان شلی بازوها با روش های عالی و موثر

درمان شلی و افتادگی پوست بازو

زیباتن این مقاله را آماده کرده است تا با روش های ذکر شده در آن به درمان شلی بازو خود بپردازید .حتما این را می دانید که به مرور زمان پوست بازو الاستیسیته و ساخت کلاژن آن کم می شود.سفت کردن پوست پس از کم کردن وزن امری شدنی وامکان پذیر است.
عمل های زیبایی زیادی برای درمان شلی پوست بازو وجود دارد . اما هر کدام از این راه ها پیامدهایی را در پی دارند و به این خاطر است که باید از شیوه های طبیعی کمک بگیریم که خطر کمی دارند و هزینه شان هم مقرون و به صرفه است.
این درمان های طبیعی که ما در این مقاله برای شما آورده ایم جهت قرار دادن پوست بر روی بازوها و سایر بخش های بدن در بانوان زیادی آزمایش شده است .این راه ها بهترین شیوه ها جهت سفت کردن پوست شل و افتاده بازو و دیگر نقاط بدن می باشند .
این نکته شایان ذکر است که همیشه پیش از انجام هر کاری بر روی پوستتان، تست انجام دهید تا بفهمید که پوستتان چطور به آن عکس العمل نشان می دهد.

روش های طبیعی و گیاهی برای درمان شلی و افتادگی پوست

-ماساژ با نمک دریایی

ماساژ با نمک دریایی شیوه ای آزمون شده و بررسی شده جهت محکم شدن پوست بازو است. اعمال این امر هفته ای یک مرتبه تاثیر بسزایی بر خاصیت کشسانی پوست شما دارد و آن را تقویت می کند و پوست بازوهایتان را استحکام می بخشد.
برای انجام این کار یک قاشق چای خوری نمک دریایی را با آب ترکیب کنید و از یک لایه محافظ استفاده کنید، تا همه آن را بر پوست شل بازویتان ماساژ دهید.۵ دقیقه این کار را انجام دهید و در اخر آن را با آب سرد بشویید.

– مخلوط توت فرنگی و عسل

مخلوط توت فرنگی و عسل جهت برطرف کردن شلی پوست دست اثر دارد . چرا که این دو مواد امکان تقویت قابلیت ارتجاعی پوست را دارند.
برای استفاده از این مخلوط چند عدد توت فرنگی را با کمی عسل ترکیب و این ترکیب را بر ناحیه ای که می خواهید بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید .در انتها با آب ولرم آن را بشویید.

– روغن خردل

روغن خردل سبب بهبود گردش خون می شود و برای الاستیسه پوست بسیار مطلوب است. این شیوه سنتی بسیار اثر گذار است و یکی از راحت ترین راه هایی است که با انجام آن می توانید فرم بازوهای شل خود را بهبود بخشید. برای استفاده از روغن خردل دو قاشق غذا خوری از آن را بردارید و بازوهای خود را با آن ماساژ دهید؛ این درمان راحت و نیرومند برای بر طرف کردن شلی پوست بازوها، بسیار موثر است و باید ۳-۴ مرتبه در هفته استفاده شود.

– بذر کتان و لیمو

بذر کتان این امکان را دارد که برای شرایط پوست بازوی شما اثر شگرفی داشته باشد ؛ هر دو ماده ذکر شده سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان های مهم مورد نیاز هستند، که به پوست دست کمک می کنند تا محکم تر شوند.
برای استفاده از این مواد یک مشت دانه کتان را در آب به مدت یک شب خیس کنید. صبح ، دانه های خیس را با یک قاشق سوپ خوری آب لیمو ترکیب کنید. آن را بر روی پوست شل خود برای ۱۵ دقیقه ماساژ داده و سپس با آبی ولرم شستشو دهید.

– ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا درمانی بسیار موثر برای پیری پوست است که بیشتر برای پوست های شل استفاده می شود ؛ این ژل سرشار از مواد مقوی و آنتی اکسیدان های است که به محکم شدن پوست کمک می کند.
برای استفاده از این ماده دو قاشق سوپ خوری ژل آلوئه ورا را به همه بازویتان ماساژ دهید ؛ ژل را به مدت یک شب بر قسمت بالایی بازوی خود قرار دهید و صبح آن را با آب ولرم بشویید.

– ماساژ

ماساژ نه فقط برای سلامت روانی شما نافع است، بلکه قادر است به محکم شدن پوست شما کمک کند چرا که سبب بهبود گردش خون می شود. پس این امکان را دارید که برای بر طرف کردن شلی بازوهای خود این شیوه را به کار برید.
– چای سبز
چای سبز به تقویت متابولیسم و انرژی مدد می رساند. بر این مبنا نوشیدن چای سبز در بردارنده مخلوط هایی است که باعث کم شدن چربی سلول ها می شود و این چربی را به انرژی قابل مصرف برای بدن مبدل می سازد. با مصرف سه فنجان چای سبز در روز سفت شدن پوست زودتر اتفاق می افتد.

درمان شلی بازوها با روش های عالی و موثر

درمان شلی بازوها با روش های عالی و موثر

– روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل یک شیوه آسان جهت آبرسانی به پوست است. چین و چروک های پوست به طور صحیح آبرسانی می شود و سبب سفت شدن پوست می شود. پس برای برطرف کردن شلی بازو ها این روغن را چند مرتبه در طی هفته به شکل مستقیم به بخشی از پوست که شل شده است ماساژ دهید.

– لیمو

لیمو یک منبع غنی از ویتامین C می باشد. لیمو سبب می شود کلاژن در پوست شما ساخته و زیاد شود. به غیر از این مزیت، رطوبت آن به شکل طبیعی باعث محکم شدن پوست و پیشگیری از پیری زودرس می شود.
آب یک لیمو را به شکل مستقیم به پوست خود ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بر پوستتان بماند و بعد آن را شستشو دهید. این شیوه کار آسانی برای درمان شلی بازو است.

نکات بسیار مهم جهت درمان و بر طرف شدن شلی و افتادگی پوست بدن پس از لاغری

-آرام آرام وزن کم کنید و با مشورت پزشک این کار را انجام دهید.طی زمان کم و زود وزن کم کردن کار اشتباهی است به این خاطر که در این حالت پوستتان شل می شود.
-به میزان لازم آب بخورید.اثر آب در بدن بسیار شگفت انگیز است ؛ برای ما این آب است که مسئول نگهداری و محارست از امکان ارتجاعی پوست است.
-ورزش را به طور مرتب و پی در پی انجام دهید. زمانی که وزن کم می کنید، باز هم باید برنامه و فرایند ورزشی خود را مد نظر داشته باشید .حتی این امکان وجود دارد که ورزشتان را عوض کنید و قسمت های تفریحی آن را افزایش دهید.
-به اندازه کافی و مواد غذایی صحیح ، استفاده کنید چرا که تغذیه بسیار اهمیت دارد .این یعنی غذاهای درست و سالم میل کنید و برای بهتر شدن برنامه ی غذایی تان از مصرف شیرینی پرهیز کنید. بیشتر آبمیوه، میوه و سبزیجات برگ دار را استفاده کنید.استفاده پروتئین هم به بهبود و قابلیت ارتجاعی پوست مدد می رساند .
در اینجا ما مطالبی را قرار داده ایم که امید واریم برای شما مفید واقع شود:
خداحافظی با پیری پوست

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها:
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 2,401
  • نظرات: 0