رازی برای داشتن یک زندگی مشترک زیبا

امروزه با پیشرفت جوامع بشری، زنان پا به پای مردان کار میکنند. به کار خود عشق میورزند و اتفاقا به اندازه ی مردان موفقند. با این رویکرد، رفته رفته ذهنیت تساوی زن و مرد با یکدیگر به میان می آید. زنان در هر مساله ای خود را با همسرشان مقایسه کرده و درخواست عکس العمل مساوی دارند. مردان نیز که پذیرفته اند زنان با آن ها مساوی هستند، از زنانشان انتظاراتی در حد دوستانو همکارانشان دارند.

اما در این میان یک راز بزرگ به فراموشی سپرده می شود که قبل از بروز هر مشکلی در زندگی زناشویی، شیرینی و حلاوت زندگی توام با عشق و لذت را از زن و مرد میگیرد. راز تفاوت ها.

گریزی میزنیم به کتاب “زنان مریخی، مردان ونوسی”. یا کتاب “رازهایی درباره مردان” و “رازهایی درباره زنان”. نویسنده میگوید تصور کنید مردان و زنان از دو سیاره کاملا متفاوت هستند. بنابراین گرچه شبیه به هم هستند اما خلق و خوها و رفتارهایی بسیار متفاوت دارند. رفتارهایی که گاه درک آن برای طرف مقابل بسیار سخت و حتی عجیب و غریب به نظر می آید.

امروزه بسیاری از روانشناسان ریشه مشکلات بین زن و مرد در یک خانواده را عدم توجه به تفاوت های یکدیگر میدانند. حال آنکه در نظر داشتن تفاوت ها علاوه بر حل مشکلات بین طرفین یک فایده ی مهم دیگر هم دارد. لذت بردن بیشتر از زندگی مشترک! هر چند که زنان و مردان طالب تساوی حقوق باشند، باز هم اصل جنسیت خود را نمیتوانند نادیده بگیرند. در نهایت زن طالب حمایت شدن و مرد طالب سرپرستی کردن است. و اگر خود زوجین این تفاوت ها را در نظر بگیرند، برای زن حس مردانگی همسرش و برای مرد حس زنانگی همسرش بسیار زیبا و لذت بخش خواهد بود. زندگی در سایه تساوی خیلی زود به دلزدگی و روزمرگی میرسد. و یکی از عواملی که میتواند باعث ایجاد شور و هیجان در زندگی شود همین توجه به تفاوت ها و در واقع جنسیت هاست. زن را به شکل لطفات دیدن و مرد را به چشم حمایتگر دیدن، دیدگاهیست که علاوه بر خود فرد برای طرف مقابل نیز زیبا و هیجان انگیز است.

پس یادمان نرود تساوی حقوق را با تساوی رفتارها یکسان ندانیم و زیبایی و شیرینی زندگی در کنار فردی متفاوت از خودمان را از بین نبریم.

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها:
  • نویسنده: زیباتن
  • بازديد: 472
  • نظرات: 0