سلامت در دوران سالمندی با طی کردن چند قدم !

سلامت در دوران سالمندی با طی کردن چند قدم !

افراد با پا گذاشتن به سن دیگر مثل روزگار خوش جوانیشان نیستند و دیگر آن قوت و توانایی گذشته را ندارند . با بالا رفتن سن بدن نیز توانایی های خود را مرتبه به مرتبه از دست خواهد داد از این رو توجه به حفظ سلامت در دوران سالمندی نقشی بسیار مهم دارد . با راهکارهای ساده زیر می توانید دوران سالمندی سالمی را پشت سر بگذارید و همانند جوانیتان احساس خوشحالی کنید.

ورزش

ورزش در تمام مراحل زندگی مهم است اما در دوران سالمندی اهمیت ویژه ای پیدا می کند . با پزشکتان مشورت کنید تا زمان مجاز برای دویدن و مسافت مجاز برای شما را تعیین کند و پس از آن می توانید تاثیر ورزش بر انعطاف پذیری قدرت و توانایی خود را حس کنید. همراه با فرزندان و یا نوه های خود قدم بزنید و بدوید و از ورزش در کنار آنها لذت ببرید.

سلامت در دوران سالمندی

آشپزی

با نوه و کودک خود نان و یا کیک و شیرینی بپزید. اضافه وزن آرتروز را تشدید می کند . بهترین راه برای کاهش وزن و سرگرمی آشپزی کردن است.

خروج از منزل

با افزایش قدرت و کشش عضلات آرتروز را کنترل کنید. از خانه خارج شوید و به دامان طبیعت بروید. در کنار عزیزانتان بادبادک بازی و یا توپ بازی کنید اما به یاد داشته باشید که به عضلات و مفاصل خود فشار نیاورید تا آرتروزتان تشدید نشود.

پرورش گل و گیاهان

کودکان عاشق خاک بازی کردن هستند با کمک نوه خود در یک ظرف بزرگ پر از خاک درختچه و یا گوجه فرنگی بکارید. مطمئین باشید وسایلی که برای این کار استفاده می کنید استاندارد و ارگونومیک هستند و به بدنتان فشار اضافی وارد نمی کنند.

بازی با کودکان

اسباب بازی های کودکان را اطراف حیاط یا پارکینگ پنهان کنید و با آنها گروه اکتشاف تشکیل دهید. این کار روحیه شما و کودک را افزایش می دهد.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 427
  • نظرات: 0