سوپ راسولنیک

طرز تهیه سوپ راسولنیک برای دوران یائسگی

طرز تهیه سوپ راسولنیک برای دوران یائسگی

سوپ راسولنیک یکی از غذاهای معروف در کشور روسیه است. از این سوپ معمولا به عنوان سوپ رژیمی بانوان در دوران یائسگی استفاده می شود. علاوه بر آن این سوپ دارای خواص بسیاری نیز می باشد. شوید موجود در این سوپ برای بانوان شیرده بسیار مفید است. بانوان شیردهی که شیرشان کم است باید روزی چند بار دم کرده شوید میل کنند و علاوه بر آن از غذاهایی که دارای شوید هستند بیشتر استفاده کنند. این بانوان بعد از مدتی ملاحظه خواهند کرد که به طرز معجزه آسایی شیر آنها بیشتر شده است. خانم های بارداری که مبتلا به تهوع شدید هستند و هیچ غذایی را در معده خود نمی توانند تحمل کنند بهتر است از دم کرده شوید استفاده کنند همچنین در بیمارانی که مبتلا به چربی خون هستند بهتر است میزان بیشتری شوید مصرف شود. تخم شوید برای این بیماران بسیار شفا بخش بوده و نوشیدن روزانه دو استکان جوشانده ی شوید در دو نوبت بعد از نهار و شام برای آنها بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه سوپ راسولنیک :

دو عدد پیاز خرد شده

۵۰ گرم کره

۲۵۰ گرم دل مرغ

۱ قاشق غذاخوری آرد

شوید خرد شده ۱۰۰ گرم

۴ پیمانه آب مرغ

۳ عدد سیب زمینی

۲ قاشق سوپ خوری سرکه

۲ قاشق سوپ خوری جو پرک

۱ قاشق جعفری ساتوری

۱ قاشق غذا خوری خامه

۴ قاشق سوپ خوری ماست

نمک و فلفل

طرز تهیه سوپ راسولنیک :

ابتدا کره را حرارت دهید تا آب شود سپس پیاز را در آن تفت دهید. دل مرغ را شسته و آن را به دو قسمت تقسیم کرده و تفت دهید. حال آرد را به همراه شوید به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس آب مرغ را اضافه کنید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سیب زمینی حبه شده را به همراه جو پرک اضافه کنید و هم بزنید. پس از ۱۰ دقیقه نمک و فلفل و سرکه را اضافه کنید. حال بعد از چند جوش سوپ را در ظرف ریخته و روی آن را با استفاده از جعفری تزئین کنید. برای سس هم ماست و خامه را با یکدیگر ترکیب کرده و در کنار سوپ سرو کنید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 1,034
  • نظرات: 0