طرز تهیه سوپ قرمز رژیمی

طرز تهیه سوپ قرمز رژیمی برای افراد کم خون

طرز تهیه سوپ قرمز رژیمی برای افراد کم خون

طرز تهیه سوپ قرمز رژیمی : یکی از غذاهای مفید برای افراد کم خون است. افرادی که دچار کم خونی هستند می توانند این سوپ خوشمزه را در برنامه غذایی خود بگنجانند و از فواید آن بهره مند شوند. این سوپ یکی از غذاهای سرشار از آهن محسوب می شود. گوجه فرنگی و اسفناجی که در این سوپ به کار می روند برای افراد کم خون بسیار مفید هستند. هم چنین کودکان نیز به دلیل آنکه نیاز به غذاهای مفید و مقوی برای رشد خود هستند می توانند یکی از افراد کاندید برای مصرف این گونه غذاها باشند. اضافه کردن مقداری گوشت به این سوپ می تواند سبب افزایش جذب آهن گردد.

مواد لازم برای تهیه سوپ قرمز رژیمی :

۳ قاشق غذاخوری عدس قرمز

۲ فنجان گوجه فرنگی خرد شده

سه چهرام فنجان اسسفناج خرد شده

یک قاشق چاخوری سیر

نصف فنجان پیاز خرد شده

گوش چرخ کرده قرمز ۱۰۰ گرم

روغن زیتون یا کره ۲ قاشق چایخوری

نصف فنجان شیر معمولی یا سویا

نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه

طرز تهیه سوپ قرمز رژیمی :

ابتدا سیر و پیاز را در داخل روغن تفت دهید. زمانی که پیاز و سیر تغییر رنگ دادند فلفل سیاه را به همراه گوشت اضافه کنید و پس از آن عدس قرمز را که از قبل خیسانده ایم به آن اضافه کنید. بعد از اینکه مقداری غذا تفت خورد گوجه فرنگی , نمک و ۲ فنجان آب را اضافه کنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا عدس خوب بپزد. زمانی که مخلوط ما به خوبی پخت اندکی صبر کنید تا سرد شود ؛ آن را به مخلوط کن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا له و صاف گردد. حال شیر و اسفناج را اضافه کرده و با آن مخلوط کنید و سپس اجازه دهید تا مخلوط کمی بجوشد. در انتها آبلیمو را نیز اضافه کرده و سوپ را داغ میل نمایید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 2,313
  • نظرات: 0