مبارزه با بوی بد عرق از طریق راه های عملی و کارآمد

مبارزه با بوی بد عرق

مبارزه با بوی بد عرق از طریق راه های عملی و کارآمد

عرق کردن دردسری است که همه با آن گریبان گیر هستیم . بر خلاف تصور عامه عرق کردن باعث گرما نمی شود بلکه با تعریق دمای بدن به حالت تعادل می رسد اما راه های عملی و کارآمد برای مبارزه با بوی بد عرق چیست ؟

به طور کلی عرق کردن شامل کلیه اعضای بدن می شود. عرق ماده ای بی بو است ولی برخی از اعضای خاص بدن که از چربی و پروتئین تشکیل شده اند در هنگام عرق کردن به دلیل ساختار خود باعث می شوند بوی بدی از عرق ساطع شود. این اعضا قسمت هایی هستند که باکتری های موجود در عرق از آنها تغذیه می کنند و این باکتری ها بعد از نابودی بوی ناخوشایند از خود به جای می گذراند. اعضایی چون زیر بغل, پا , اعضای تناسلی و . . . از جمله اعضایی هستند که هنگام عرق کردن بودی بدی از آنها ساطع می شود. می تواند انواع تعریق را به دو دسته تقسیم بندی کرد : نخست تعریق فیزیولوژی که مربوط به فعالیت های فیزیکی مثل ورزش و پیاده روی و به طور کلی فعالیت های جسمانی است . این نوع از عرق هر چقدر هم که ترشح شود بوی بدی ندارد اما دسته دوم تعریق عصبی است که همانگونه که از نامش پیداست مربوط به فعالیت های عصبی , اضطراب , فشار روحی, عصبانیت, هیجان و . . . است. اگرچه این نوع از عرق مقدار زیادی ندارد اما دارای بوی زننده و ناخوشایندی است زیرا از ترکیب چربی و لیپیدها و پروتئین ها تشکیل شده است.

راه های مبارزه با بوی بد عرق

برای مبارزه با بوی بد عرق می توان راه کارهای زیر را انجام داد :

لباس های تمیز بپوشید

به طور مرتب استحمام کنید

لباس های تنگ و چسبان نپوشید

از دئودورانت ها استفاده کنید

از پوشیدن لباس پلی استر و لباس های با نخ مصنوعی پرهیز کنید

از مصرف غذاهای تند, سیر , پیاز و . . . خودداری کنید

زیر بغل را به طور مرتب اصلاح کنید

پس از هر جلسه ورزش آب فراوان بنوشید

چنانچه بیش از اندازه عرق می کنید سه مشت خاک رس را در آب وان حمام حل کنید و بدن خود را با آن شستشو دهید. از گیاهانی که خاصیت ضد تعریق دارند می توان مریم گلی, پنج انگشت و نوعی نارون کوهی را نام برد پس در کنار راه حل های بالا می توانید از درمان های گیاهی نیز کمک بگیرید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 984
  • نظرات: 0