مراحل رشد طبیعی نوزادان , تازه مادران بخوانند

مراحل رشد طبیعی نوزادان , تازه مادران بخوانند

به طور معمول رشد طبیعی نوزادان تا ۲ ماهگی مربوط به تکمیل حس پنجگانه نوزاد و رشد اجتماعی و عاطفی اوست از این رو ۲ ماه اول زندگی نوزادان نقش بسیار مهمی در تکمیل و رشد هوش نوزاد دارد. از این رو بهتر است مراحل رشد نوزاد در ۲ ماه اول زندگی تحت نظارت دقیق قرار گیرد.

نوزاد معمولا در یک تا دو ماهگی به طرز چشمگیری افزایش وزن و قد پیدا خواهد کرد. عضلات نوزاد در این دوره کم کم سفت تر و حرکاتش نیز مشخص تر خواهد شد ضمن آنکه بسیاری از واکنش های غیر ارادی او در این مرحله از بین خواهند رفت. در این دوران کم کم حالت جنینی نوزاد که از زمان تولد با وی بوده تغییر می کند و به صورت کشیده تر در می آید. در پایان دو ماهگی بدون شک اگر یک جغجغه را کنار نوزاد قرار دهید وی قادر خواهد بود آن را از جا بلند کند و لحظاتی نیز در دستش بگیرد چراکه دست نوزاد کم کم از حالت مشت و گره کرده خارج شده و می تواند انگشتانش را حرکت دهد. نوزاد تا دو ماهگی تمرین می کند تا با هر دو چشم خود به یک نقطه نگاه کند وی دقیق تر و موشکافانه تر از قبل نظاره می کند و به چهره ها و جزئیات توجه بیشتری نشان خواهد داد. نوزاد پس از این مدت به اطرافش علاقه مند می شود. او بسیار باهوش تر شده و شما را به خوبی تشخیص می دهد و به هنگام دیدن شما هیجان زده خواهد شد. نوزاد بلافاصله بعد از هر صدایی به سمت آن برگشته و حتی می تواند نگاه شما را به هنگام تماشای چیزی دنبال کند. فراموش نکنید تا سن ۲ ماهگی هنوز هم شما بهترین سرگرمی و همبازی برای نوزادتان هستید ! پس بهتر است از همنشینی با او نهایت استفاده را کنید و اصول و آموزش های لازم را از همین زمان شروع کنید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 701
  • نظرات: 0