مشکلات مو

مشکلات مو و ارتباط آن با بیماریها در بدن چیست ؟

مشکلات مو و ارتباط آن با بیماریها در بدن چیست ؟

مشکلات مو می توانند از برخی بیماری های بدن خبر بدهند. گاهی نشانه های برخی بیماری ها در موی سر ظهور می کنند از این رو چنانچه مشکلاتی در موی شما پدیدار شد می تواند بیانگر وجود یک بیماری در بدن شما باشد که شاید از آن بی خبر باشید.

استرس و سفیدی مو

هنوز پزشکان نمی دانند استرس دقیقا چگونه باعث سفیدی مو می شود . عده ای عقیده دارند ژن های سفیدی مو در اثر استرس در بدن برخی وجود دارد و استرس سبب تاثیر بر رنگدانه مو در این افراد می شود با این حال برخی افراد نیز این ژن را ندارند م استرس تاثیری بر رنگ موی آنها ندارد.

درماتیت سبوره و شوره سر

وجود پوسته های زرد و سفید رنگ در موهای سر و حتی در ابروها نشانه ی درماتیت سبوره است. شوره سر معمولا در زمستان بدتر می شود. شامپوهای متفاوتی وجود دارند که برای درمان شوره و پوسته سر استفاده می شوند.

نازکی مو و کمبود پروتئین

گاهی اوقات نازک شدن مو نشانه ی کمبود پروتئین است چراکه ماده اصلی برای ساختن مو پروتئین است از این رو افرادی که به هر دلیل دچار مشکل در جذب پروتئین هستند معمولا با ریزش و نازکی مو مواجه می شوند. پزشک می تواند با توجه به تشخیص خود برای درمان مشکل جذب پروتئین اقدام کند اما نکته دیگری که وجود دارد آن است که بیشتر موارد نازک شدن مو ارثی است به خصوص در خانم ها

تیروئید و خشک و ضخیم شدن مو

کم کاری غده تیروئید باعث ایجاد تغییرات ظاهری در مو می گردد و موها دچار ریزش می شوند. هم چنین کم کاری تیروئید باعث عدم تحمل سرما و درد عضلات و افزایش وزن و . . . می گردد. با استفاده از آزمایش هورمونی می توان به کم کاری یا پرکاری تیروئید پی برد.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 716
  • نظرات: 0