مهمترین قدم قبل از تلاش برای لاغری

اختصاصی زیباتن: دنیا پر از تبلیغات مختلف تجاری و غیرتجاری در خصوص  لاغری است. سرعت رو به رشد شبکه های اجتماعی نیز در پررنگ کردن ارزشی به نام لاغری و تناسب اندام نقش بسزایی دارند . طبیعی است که در این بازار رنگارنگ تبلیغات روانی برای لاغری و تناسب اندام، همه افراد به فکر یافتن راه حلی برای لاغری هستند . برخی افراد از طریق رژیم میخواهند لاغر شوند. از رژیم های طاقت فرسا گرفته تا انواع و اقسام رژیم های سریع دیگر . برخی افراد به سراغ داروهای لاغری می روند. برخی افراد به دنبال جراحی های لاغری می روند . و خیلی روش های دیگر.

در این مطلب سعی نداریم این روش ها را نقد کنیم یا بگوییم کدام روش کاهش وزن بهتر و کدام یک بدتر است .

در این مطلب میخواهیم به شما اولین قدم و مهمترین نکته را بگوییم. مهمترین نکته ای که در روند لاغری به شما برای رعایت رژیم یا حفظ اراده و انگیزه تان کمک میکند:

خود را دوست داشته باشید

مهمترین قدم قبل از اقدام برای لاغری :

شاید به نظرتان ساده و کلیشه ای بیاید اما پیشنهاد میکنیم قبل از شروع هر روش کاهش وزنی به مدت یک تا سه روز شروع کنید به تمرین دوست داشتن خود.

برای شروع یک رژیم لاغری که ممکن است ساده یا سخت باشد، باید خود را دوست داشته باشید. با همین اندامی که هستید خود را دوست داشته باشید . دلیل ارائه این راهکار این است که روح فردی که تصمیم به کاهش وزن دارد مملو از آلام و دردهای بسیار است. مدت زمان زیادی را با چاقی سر کرده و روحش آزرده است. در چنین شرایطی شروع کردن رژیم اشتباه است. چون ادامه دار نخواهد بود. و حتی اگر موتور هیجانات اولیه زیاد بوده و با شور و هیجان شروع کنید. خیلی زود این هیجان در شما فروکش کرده و به ناامیدی و کم شدن انگیزه خواهید رسید.

پس پیشنهاد میکنیم قبل از هر تلاشی دوست داشتن خود را تمرین کنید.

تمریناتی برای دوست داشتن خود قبل یا حین تلاش برای لاغری :

مقابل آینه بایستید. این بار به جای زل زدن به ایرادات اندامتان به زیبایی های آن توجه کنید. چشمتان را ببندید و در ذهن فقط آن زیبایی ها را تجسم کنید

یک کاغذ بردارید . و شروع کنید از ابتدای سطر اول این جمله را بنویسید.: “گرچه دست از تلاش برای زیباتر شدن بر نمیدارم اما خودم را همینگونه که هست دوست دارم”. جمله دوم عبارت را محکم تر بنویسید . معجزه این مشق مهم را دست کم نگیرید. حتی اگر برایتان باور ناپذیر باشد اما ضمیر ناخودآگاه شما با همین مشق به راحتی گول میخورد. و اثر خود را در روند رژیم شما میگذارد.

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: زیباتن
  • بازديد: 6,718
  • نظرات: 2