موخوره چیست

موخوره چیست و چگونه درمان می شود ؟

موخوره چیست و چگونه درمان می شود ؟

موخوره چیست ؟ موخوره مشکلی است که برخی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. موخوره معمولا سن و یا جنس خاصی را شامل نمی شود و در اغلب افراد بروز می کند. در حقیقت به شکنندگی موها در مقطع طولی و شاخه شاخه شدن انتهای موها موخوره گفته می شود. موخوره بیماری محسوب نمی گردد اما معمولا باعث خشن جلوه دادن و نازیبایی موها می گردد از این رو باید موخوره را درمان کرد.

هرچند که در پاره ای از موارد موخوره همراه با برخی از بیماری ها و سندروم های ژنتیکی مشاهده می شود اما در اکثریت مواقع یک مساله اکتسابی و محیطی است. البته باید اشاره کرد که این مشکل در ژنتیک افراد نیز ریشه دارد. از عواملی که می توانند باعث بروز این مشکل در افراد گردند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

شستشوی زیاد و خشن موها, نور آفتاب, اتوی مو, اکستنشن موها, رنگ مو, سشوار کشیدن و . . . گفتنی است که هرچه موها بلندتر باشد احتمال دچار شدن به موخوره نیز بالاتر است.

موخوره چیست و درمان موخوره چگونه انجام می شود ؟

باید گفت که بهترین و تا حدودی تنها راه برای درمان این مشکل کوتاه کردن موهای دارای موخوره است. اما با رعایت برخی موارد می توان از بروز این مشکل برای موها جلوگیری کرد , مواردی نظیر :

استفاده از پوشش سر نخی

خشک کردن ملایم مو

کاهش تعداد دفعات شستشوی مو تا حد ممکن

استفاده از شامپوها و نرم کننده های ملایم

استفاده از سرم و ماسک مو

چرب کردن انتهای موها با استفاده از روغن های مفید و طبیعی نظیر روغن بادام و زیتون

شستشوی ملایم موها

توجه داشته باشید که تا حد ممکن از وسایلی نظیر اتو مو و یا سشوار استفاده نکنید زیرا حرارت یکی از عوامل ایجاد این مشکل برای موهای شماست.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 1,074
  • نظرات: 0