حفظ سلامت در نشستن طولانی مدت

نحوه حفظ سلامت در نشستن طولانی مدت

حفظ سلامت در نشستن طولانی مدت

نحوه حفظ سلامت در نشستن طولانی مدت

امروزه از کارهای به اصطلاح پشت میز نشینی به عنوان کارهای ساده و راحت نام می برند در صورتی که اگر قواعد و اصول نشستن صحیح در این کارها رعایت نشود ممکن است همین کارهای ساده چندین برابر کارهای دیگر باعث خستگی و یا حتی آسیب های بدنی در افراد شود. اگر شماهم دارای یکی از این مشاغل پشت میز نشینی هستید و یا ساعات زیادی را در روز صرف نشستن پست میز و صندلی می کنید بهتر است نکات زیر را برای حفظ سلامت خود رعایت کنید.

میز و صندلی مناسب داشته باشید

نشستن به مدت زیاد باعث می شود به کمر و ستون فقرات شما فشار مضاعفی وارد شود . شرایط یک صندلی استاندارد به گونه ای است که باید هنگام نشستن زانوهای شما در زاویه ۹۰ درجه قرار داشته باشند و کف پای شما نیز به راحتی با زمین تماس پیدا کند. ترجیحا از صندلی های بدون چرخ استفاده کنید. میز کار شما نیز باید به گونه ای باشد که آرنج ها به راحتی بر روی میز قرار گیرند ضمن اینکه پاها نیز در زیر میز فضای کافی و آزاد داشته باشند.

تنوع و ورزش در حین کار

در حین اینکه پشت میز نشسته اید سعی کنید گاهی نیز تغییر وضعیت دهید . انجام چند حرکت ورزشی ساده پشت میز به شما کمک می کند تا از وضعیت ثابت خارج شوید و به کشش عضلات خود کمک کنید تا عضلات دچار خستگی و گرفتگی نشوند . سعی کنید بعد از مدتی پشت میز نشستن بلند شوید و چند قدم راه روید تا گردش خون در بدن شما بهبود پیدا کند.

صحیح بنشینید

صحیح نشستن پشت میز کار یکی از عوامل مهم برای جلوگیری از خستگی و افزایش کارآمدی است . در نشستن طولانی مدت پشت میز، غوز نکنید و سعی کنید نزدیک به میز بنشینید . کمر باید به پشتی صندلی بچسبد و پاها نیز با زمین تماس داشته باشند ضمن اینکه سر نیز باید کاملا راست باشد و گردن دچار خمیدگی نشود.

عوامل دیگری نیز در حفظ سلامت شما در نشستن طولانی مدت موثرند که باید مد نظر قرار گیرند . عواملی نظیر : نور مناسب محیط, استراحت کافی, در دسترس بودن وسایل برای جلوگیری از خمیدگی بیش از حد بدن . دقت داشته باشید که پس از هر نیم ساعت کار ۱۰ دقیقه به خود استراحت دهید و تجدید قوا کنید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 387
  • نظرات: 0