ویژگی های یک اسباب بازی مناسب چیست ؟

اسباب بازی مناسب

ویژگی های یک اسباب بازی مناسب چیست ؟

به عقیده روانشناسان اسباب بازی می تواند نقش بسیار مهمی را در پرورش استعداد و خلاقیت کودکان ایفا کند چراکه اسباب بازی مهمترین وسیله ای است که کودکان اکثر اوقات خود را صرف آنهای می کنند. اما آیا هر اسباب بازی را می توان دست کودک داد و یا اصولا هر اسباب بازی ای برای کودک مفید است ؟ قطعا پاسخ این سوال خیر است چراکه اگر می خواهید استعداد و خلاقیت کودک شما در آینده شکوفا شود باید اسباب بازی های وی نیز هدفمند انتخاب شوند. اکنون سوال اینجاست که یک اسباب بازی مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

اسباب بازی باید خلاقیت را شکوفا کند

خلاقیت حسی است که در تمامی کودکان وجود دارد ولی با شدت و ضعف متفاوت . پس سعی کنید این حس را در کودک خود زنده کنید . اسباب بازی های فکری و کاردستی و نیز نقاشی به خوبی می توانند خلاقیت را در کودک شما پرورش دهند.

اسباب بازی باید مناسب سن کودک باشد

اگر اسباب بازی کودک شما متناسب با سن وی نباشد و برای سنین پایین تر در نظر گرفته شده باشد باعث می شود تا کودک شما به دسترسی آسان و راحت عادت کند و دست از تلاش بردارد , به همین ترتیب اگر اسباب بازی برای سنین بزرگتر در نظر گرفته شده باشد و کودک شما توانایی به کارگیری آن را نداشته باشد باعث می شود تا از تلاش برای دستیابی به نتیجه دلزده شود پس سعی کنید اسباب بازی ای را برای کودک خود انتخب کنید که مناسب سن و پاسخگوی نیاز وی باشد.

از خشونت دوری کنید

بدترین اسباب بازی ها برای کودکان اسباب بازی هایی هستند که حس خشونت را در وی زنده می کنند, بنابراین از خرید سی دی های بازی خشن, عروسک شخصیت های کارتونی و سینمایی خشن, تفنگ, اسباب بازی هایی که صدای نامناسب و گوشخراش دارند و . . . برای کودکتان اجتناب کنید.

توجه به بازی های گروهی

سعی کنید برای کودک خود بازی های گروهی نیز تهیه کنید تا وی با احساس مسئولیت و همکاری و گذشت و نیز حس فداکاری آشنا شود.

تنوع در خرید اسباب بازی

دقت داشته باشید اگر برای کودک خود اسباب بازی های فکری , دفتر نقاشی, کتاب و . . . می خرید , اسباب بازی هایی نظیر توپ و عروسک و سایر اسباب بازی هایی که باعث تحرک کودک می شوند را نیز برای وی تهیه کنید .

تهیه و گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 406
  • نظرات: 0