پوست لطیف و زیبا با انجام چند کار ساده روزانه

اکثر مردم آن را می‌دانند که خوردن ویتامین و مواد غذایی سالم در جهت سالم نگاه داشتن بدن آنها موثر است. در این بین تعداد کمی نیز علاوه بر رعایت نکته ذکر شده، به مراقبت جدی از بزرگترین ارگان بدن خود یعنی پوست نیز می‌پردازند.

پوست یک بخش حیاتی و مهم در ارتباط با سلامت و ظاهر ما می‌باشد. تنها چند نکته در روز می‌تواند پوست شما را شاداب، سالم و زیبا جلوه دهد. این چند نکته هرچند ساده هستند اما به ممکن است آنها را تا به حال زیاد جدی نگرفته بودید.

 

۱ – تمیز کردن پوست

تمیز کردن پوست

بهتر است برای تمیز کردن پوست بدن خود، از پاک کننده مخصوص به نوع پوست صورتتان استفاده نمایید.به عنوان مثال اگر دارای پوست حساسی هستید، باید از یک صابون ملایم استفاده نمایید. طریقه صحیح تمیز کردن پوست صورت نیز بدین شکل است : دستان خود را به صابون مورد نظر آغشته کرده و سپس به مدت ۲۰ ثانیه و به آرامی بر روی پوست صورت خود مالش می‌دهید.سپس با آب ولرم اقدام به آبکشی می‌نمایید.

 

۲ – امگا ۳ و مکمل های غذایی

امگا 3 و مکمل های غذایی

اسیدهای چرب برای محافظت از پوست در برابر اشعه UV و آلاینده های داخل شهر، بسیار ضروری هستند.این اسید‌ها با قرارگیری در سطح بیرونی پوست، یک لایه دفاعی را ایجاد نموده تا از بدن در برابر خطرات ذکر شده محافظت نماید.پس به نظر می‌رسد که استفاده از مکمل‌های غذایی امگا ۶ و امگا ۳ جزو واجبات جهت داشتن یک پوست بی نقص هستند.

 

۳ – استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب

اکثر مردم درک نمی‌کنند که چرا زودتر از سن پیری به پوستی چروک و پیری پوست دچار می‌شوند.یکی از دلایل مهمی که منجر به پوستی چروکیده می‌شود، اشعات مضر نور آفتاب است. در واقع در صورتی که به صورت محافظت نشده در برابر نور آفتاب قرار گیرید، دچار پوستی چروک، کدر و پیر خواهید شد.بنابر این توصیه می‌شود در هنگام بیرون رفتن از منزل حتماً بر روی نواحی باز پوست در روبه روی خورشید را با استفاده از کرم ضد آفتاب محافظت نمایید.

 

۴ – نوشیدن آب

استفاده از کرم ضد آفتاب

هرکسی که در مورد بدنی سالم برای شما سخت بگوید، شما را به نوشیدن زیاد آب در روز دعوت می‌نماید. درواقع تمامی قسمت‌های بدن به آب نیاز دارند که پوست نیز از این قضیه مثتسنا نخواهد بود.بنابر این توصیه می‌شود به منظور حفظ هیدراتاسیون مناسب در پوست، روزانه حداقل یک و نیم گالن آب بنوشید.

 

۵ – سیگار را کنار بگذارید

سیگار را کنار بگذارید

اگر که شما سیگار می‌کشید، در صورتی که می‌خواهید پوستی سالم و بانشاطی را برای خود بسازید همین حالا سیگار را باید کنار بگذارید. دود سیگار دارای آلاینده‌های ناخالصی است که می‌تواند با نفوذ به پوست موجب آسیب‌های جدی شود.

در صورتی که در شهرهای بزرگ و پر رفت و آمد زندگی می‌کنید که در طول روز دود سیگار زیاد در اطراف شما است،میتوانید برای محافظت از پوست خود از مالش یک کرم مرطوب کننده بر روی پوستتان، از آن محافظت کرده و باید پس از بازگشت به منزل فوراً صورت خود را با صابون تمیز نمایید.

 

۶ – خواب کافی

خواب کافی

باید مطمئن شوید که خواب هرشب شما به مقدار کافی است.در واقع بهترین زمان برای ترمیم پوست، شب و در هنگام خواب می‌باشد. در صورتی که از خواب شب کافی برخوردار نباشید، زیر چشمان شما سیاه شده، رنگتان پریده و چین و چروکی بر روی پوست شما احساس می‌شود.بنابر این خواب کافی شب می‌تواند یکی از مهم ترین ارکان در جهت حفظ سلامت پوست شما باشد.

با رعایت این ۶ مورد بسیار ساده به طور منظم و روزانه، شما از پوستی شاداب و سالم برخوردار خواهید بود.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 1,709
  • نظرات: 0