چطور اراده ام را برای لاغری قوی کنم؟

چطور اراده ام را برای لاغری قوی کنم؟

تقویت اراده برای لاغری

بیشتر انسان ها اراده را قدرتی پر رمز و راز می‌دانند که اشخاص تن پرور و کاهل به میزان لازم از این نیرو برخوردار نیستند. در اصل اراده، مانند عضله است، در صورتی که اراده‌‌ نیرومند نشود، امکان انجام کارهای عظیم برای‌ فرد وجود ندارد. بررسی ها مشخص کرده اند که قدرت مغز جهت اخذ تصمیمات، اندک است و تصمیمات اندکی که در طی روز اخذ می کنیم، اراده‌ی ما را تضعیف می‌کند. با ضعیف شدن اراده، احتمالا میل شما به پُرخوری‌ زیاد شده یا استراحت کردن را به ورزش رفتن ترجیح می دهید. مطلوب ترین شیوه جهت تغییر عادات، چه این تحول در برخواستن از خواب باشد ، چه ترجیح دادن استفاده یک میوه به‌جای یک شیرینی، این است که اراده‌ خود را به طور مدام و پیوسته تحکیم بخشید. برای پاسخ به این سوال که چطور اراده ام را برای لاغری قوی کنم ؟ ما در زیباتن چهار راه به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم که برای شما مفید واقع شود.

-به وجود آوردن عادت های مثبت

نخستین شیوه جهت نیرومند سازی اراده برای لاغری این است که با عادت های مثبت انس بگیرید.اکثر اوقات عادات روزمره در برابر اراده موفق می‌شوند. برای ایجاد این عادات و روزمرگی ها باید چهار هفته، به شکل پی در پی یک رفتار را انجام دهید تا آن رفتار قسمتی از زندگی هر روزتان شود. در انتها به این رفتارها و عادت‌ها طوری وابسته خواهید شد و با آن ها شاد هستید که اگر عکس آن ها کار کنید، برای مثال باشگاه نروید یا فست فود بخورید، حس بد و نا خوشایندی را تجربه خواهید کرد.با تغییرات ساده و کاربردی برای کاهش وزن موفق تر عمل خواهیدکرد.

چطور اراده ام را برای لاغری قوی کنم؟

چطور اراده ام را برای لاغری قوی کنم؟

-یادداشت تمامی موارد

خودآگاهی راز تحول در یک عادت می باشد و برخی مواقع راهی نداریم جز اینکه برای نائل شدن به خودآگاهی از دید سوم شخص (او) به خود نگاه کنیم. زمانی که شما عادت ها و گزینش هایی را در خصوص برنامه غذایی و شیوه ورزش کردن‌ یادداشت می کنید ، این امکان برای شما ایجاد می شود که رفتارهای خود را بدون سو گیری بررسی و قضاوت کنید و تحولات مورد نیاز را در آینده به وجود آورید. بررسی های صورت گرفته توسط محققان نشان داده است که اشخاصی که همه خوراکی‌های استفاده شده خود را می نوشتند ، دو برابر بیشتر از بقیه کاهش وزن داشتند. دانشمندان و محققان باور دارند که عواملی مانند الکل و کمبود خواب هم قادرند با بیشتر شدن تکانش‌گری (رفتارهای تکانشی)، سبب کاهش خودآگاهی‌ شما شوند؛ پس حتما این عوامل را هم بنویسید آن ها را کم کم کنار بگذارید.

-تعیین مقاصد واقع‌گرایانه

در صورتی که مقصود و هدفی که برای خود مد نظر قرار می دهید، غیرواقعی و ایده‌آل‌گرایانه باشد مطمئنن با شکست رو به رو خواهید شد. آمال و انتظارات شما نباید غیر واقعی باشند. به طور مثال شما با خود عهد ببندید تا سمینار دانشگاه ۱۰کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید ، اما در صورتی که تا این سمینار تنها دو هفته زمان داشته باشید، حتما در این مقصد و هدف با شکست رو به رو خواهید شد. خوب است که به شکل دوره ای، هم مقاصد بلندمدت و هم مقاصد کوتاه‌مدت برای خود داشته باشید. محققان و کارشناسان تغذیه اظهار دارند که به وجود آوردن آرام آرام یک عادت و رفتار، خیلی اثر گذار تر از یک تحول غیر منتظره می باشد.

-دوری از استرس وقرار گرفتن در آرامش

اخذ هر تصمیمی در طی روز، قدرت و نیروی مغز را کم می کند، پس نتیجه می گیریم که ارزش ندارد که برای هر مورد جزئی به خود استرس بدهید. استرس، اراده‌ شما را ضعیف کرده و سبب می‌شود تصمیمات اشتباه و غلطی اخذ کنید. در صورتی که تصمیم‌گیری قسمتی از امور روزانه‌ی شما است، تلاش کنید اصل و مبنای برنامه‌ریزی‌هایتان بر گزینش های سالم باشد تا در اخذ تصمیمات جزئی و کوچک استرس نداشته باشید. رژیم غذایی خود را از پیش معین نمایید و جهت اعمال تمرین‌های ورزشی‌ هم با یک دوست برنامه‌‌ریزی کنید. در صورتی که از قبل تصمیم‌های‌ روزانه خود را اخذ کرده باشید، دیگر برای گزینش انجام امور یا عدم اعمال آن ها قدرت و نیروی مغزتان از بین نمی‌رود.

سایر نکات تقویت اراده برای لاغری

-وزنی که دوست دارید به آن برسید را بر روی چندین کاغذ با فونت درشت یاداشت کنید و در مکان هایی که بیشتر به چشتمان می خورد قرار دهید تا با مشاهده ی این کاغذ ها انرژی های مثبت بگیرید. برای مثال درب یخچال مکان بسیار خوبی است، میز کار، همین طور دیوار اتاق خواب و مکانی که اکثر اوقات روز در آنجا رفت و آمد دارید.
-خجالت را کنار گذاشته و اجازه دهید همه اطرافیانتان بدانند که شما تصمیم خود را برای کاهش وزن گرفته اید. تصمیمی محکم، استوار که با تصمیمات گذشته کاملا فرق دارد.
– عکس دوران خوش هیکلی خود را همراه خود داشته باشید به این خاطر که با مشاهده کردن آن، این باور در شما به وجود می آید که من قادر هستم باز هم مثل آن زمان خوش هیکل شوم. پیوسته به خود بگوید که من قادر هستم به این فرم باز گردم. در صورتی که این مدل عکسی را ندارید یا از اول چاق بودید عکس یک دوست یا بازیگر خوش هیکل را همراه خود داشته باشید و برای دست یافتن به آن اندام کوشش کنید .
-به هیچ عنوان به تمام مسیر نیاندیشید بلکه فقط امروز خود را مد نظر قرار دهید. به طور مثال در صورتی که می خواهید ۳۰ کیلوگرم از وزن خود را کم کنید فقط به این بیاندیشید که من امروز باید ۹۰ گرم از وزنم را کاهش دهم . نه این طور که من باید ۳۰ کیلو از وزنم را کم کنم.
دو هفته یک بار خود را وزن کنید و در صورتی که وزنتان کم شده بود برای خود جایزه تعیین کنید. حتما نباید زیاد خرج کنید، یک کتاب، یک گیاه زینتی، یک شیشه عطر و یا هر جایزه ای که می توانید تهیه کنید. فقط لازم است طوری باشد که هر وقت آن را مشاهده کردید خاطره لذت بخش آن پیروزی را برای شما مرور شود. کار شما کاملا صحیح است چرا که بر دستور های هوس انگیز غلبه کرده اید. در زمان درست به امیال و هوس های نابه جای خود و در برابر دستور های لذت بخش مقاومت کرده اید.
– یک سری لباس تازه و نو نه با سایز فعلی خود بلکه با اندازه ای که دوست دارید به آن برسید بخرید. برخی مواقع آنرا بپوشید تا اینکه زمان آن برسد که بی مشکل آن را به تن کنید.
– هیچ وقت تسلیم اغوا هایی که در زمان رژیم برای شما رخ می دهد نشوید. مطمئن باشید که تسلیم شدن در برابر آن ها لذت چند دقیقه ای و عذاب وجدان چند ساعته را برای شما در پی خواهد داشت. بهتر است در این زمان ها خود را به امور دیگری مانند پیاده روی، ورزش و یا هر کاری جز آن مشغول کنید. اگر که ولع زیادی برای خوردن دارید بهترین گزینه برای شما سبزیجات است. از کاهو، کلم، خیار، هویج، گوجه و دیگر سبزیجات سالادهای رنگارنگ آماده کنید و طوری آن ها را بیارآیید که کاملا شما را به خود جذب خود نماید.

چطور اراده ام را برای لاغری قوی کنم؟

چطور اراده ام را برای لاغری قوی کنم؟

-طی دو هفته نخست رژیم وزن تقریبا زیادی کم خواهید کرد. اکثر وزن کم شده در اصل در ارتباط به مایعات و آبی زیادی است که در بدن شما موجود بوده است. اما در هفته های بعد هر چقدر وزن کم کنید از چربی های شما خواهد بود. پس نخواهید که به برای مثال اگر در دو هفته نخست ۴٫۵ کیلوگرم کاهش وزن داشتید ، در دو هفته بعد هم همان اندازه کاهش وزن داشته باشید . حتما کاهش ۲ کیلوگرم هم کاملا قانع کننده است. پس این تمایز زیاد میان دو هفته اول با دو هفته های بعد سبب ناامیدی شما نشود.
– این را به یاد داشته باشید ادم های پیرامون شما به سه دسته تقسیم می شوند:
دسته نخست اشخاصی هستند که شما را در راه لاغری تشویق خواهند کرد. حتما بودن این افرادی بسیار خوب است و کمک بزرگی به شما می کنند.
دسته دوم اشخاصی هستند که بیشتر احساسی رفتار کرده و علاقه دارند شما را چاق و با نشاط ببینند. مانند خیلی از پدران و مادران. حواستان باشد گول دلسوزی های اشتباه این دسته را نخورید. به این خاطر که مقصود بسیار عظیمی دارید که آن هم بدست آوردن مجدد سلامتی است.
دسته سوم دشمنان دانا هستند کسانی که دوست ندارند شما را خوش هیکل ببینند. چرا که خودشان هم چاق هستند و در کم کردن وزن ناموفق بوده اند و پیروزی شما نشان دهنده ضعف و ناتوانی آن ها است.
مورد آخر این است که اگر روزی خدایی ناکرده هوای نفس به شما غلبه کرد و رژیم خود را شکستید ناامید نشوید. هر اشتباهی جبران شدنی است. دوباره سریعا بایستید و این دفعه با نیرو وتوان بیشتر به کار خود ادامه دهید. وقفه افتادن بین رژیم کار شما را سخت تر خواهد کرد.
این مطلب با هدف تقویت اراده برای کاهش وزن آماده شده است . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از مطالب زیر استفاده کنید:
مهمترین قدم قبل از تلاش برای لاغری
کاهش وزن آسان وبی دردسر با انجام ۵ عادت روزانه

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها:
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 445
  • نظرات: 0