مراقبت از پوست در استخر

چگونه مراقبت از پوست در استخر را انجام دهیم ؟

چگونه مراقبت از پوست در استخر را انجام دهیم ؟

مراقبت از پوست در استخر برای افرادی که به استخرهای عمومی مراجعه می کنند بسیار مهم است. محیط استخرها عمومی به دلیل آلودگی های میکروبی و باکتریایی می تواند موجب بروز بسیاری از بیماری های پوستی گردد. حفظ بهداشت یکی از ارکان مهم و اساسی در استفاده از استخرهای عمومی است با این حال برخی افراد دچار بیماری های میکروبی و پوستی ای هستند که با ورود خود به استخرها زمینه را برای سرایت این بیماری ها به دیگران فراهم می کنند. پس مراقبت از پوست در استخر باید اولویت شما هنگام استفاده از استخرها عمومی باشد.

استخرها چه شما را در معرض چه بیماری هایی قرار می دهند ؟

قارچ پوستی

یکی از بیماری هایی که می تواند باعث انتقال در استخرها شود قارچ های پوستی است. قارچ ها عوامل بیماری زای زنده هستنذ که در اکثر نقاط بدن می توانند دیده شوند. قارچ ها بیشتر در کشاله ران, سر و صورت, کف دست و پا و ناخن ها دیده می شوند.

گال

گال یک بیماری عمومی است که همچون سرماخوردگی در همه افراد و در همه جای دنیا بروز می کند. گال بیماری پوستی است که از عامل سارکوپتس نشات می گیرد. این بیماری در سنین شیرخوارگی تا بزرگسالی مشاهده شده است. این بیماری یک بیماری مسری است که از طریق تماس با افراد مبتلا می تواند به شما نیز منتقل گردد. از علائم این بیماری می توان به : ضایعات برجسته قرمز رنگ همچون جوش در سراسر بدن اشاره کرد.

قارچ پا

قارچ پا معمولا در بین انگشت های چهارم و پنجم بروز می کند. این بیماری در کف پا به صورت کلفت شدن پوست پا و پوسته ریزی مشاهده می شود. این بیماری به راحتی می توان سایر افراد را نیز آلوده کند بنابراین اگر دچار این بیماری هستید از حضور در استخر پرهیز کنید.

مراقبت از پوست در استخر چگونه ممکن است ؟

قبل و بعد از ورود به استخر حتما استحمام کنید.

استفاده از مرطوب کننده ها را فراموش نکنید.

اگر دچار بیماری پوستی هستید به استخر وارد نشوید و سلامت دیگران را به خطر نیاندازید.

قارچ ها در محیط های مرطوب رشد می کنند پس حتما بعد از خارج شدن از استخر بدن خود را کاملا خشک کنید.

چنانچه به یکی از بیماری های پوستی دچار شدید باید از شامپوها و لوسیون های درمان کننده استفاده کنید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 353
  • نظرات: 0