آداب غذا خوردن

آداب غذا خوردن در مهمانی ها و مجالس چیست ؟

آداب غذا خوردن در مهمانی ها و مجالس چیست ؟

بی شک رعایت آداب غذا خوردن یکی از اصول مهم در مهمانی ها و مجالس است. نحوه غذا خوردن شما می تواند بیانگر شخصیت شما باشد پس سعی کنید رفتار خود را در حین غذا خوردن کنترل کنید ! رعایت نکاتی هرچند ساده می تواند بیانگر ادب و متانت شما در بین دیگران باشد.

سوپ

برای صرف سوپ باید قاشق را به کنار دهان خود برده و از بقل قاشق آن را میل کنید. صد البته که نباید هورت بکشید !

چیپس

چنانچه بر سر میز غذا چیپس حاضر بود با دو انگشت خود آرام و دانه به دانه چیپس را بردارید نه مشت مشت !

سالاد

یک بشقاب جدا پیدا کنید و در آن سالاد بگذارید. برای سالاد باید از ظرف جدا استفاده کرد و نباید سالاد را در ظرف غذای اصلی قرار داد.

خلال دندان

اگر می خواهید دندان خود را خلال کنید به دستشویی و یا به کناری بروید . اینکه دست خود را جلوی دهانتان قرار دهید مانع از دیده شدن توسط دیگران نمی شود !

آب و نمکدان

اگر قصد دارید از نمکدان استفاده کنید و یا می خواهید یک لیوان آب از پارچ بردارید بهتر است از دیگران تقاضا کنید تا نمکدان و یا پارچ را به شما بدهند اینگونه نیازی نیست دست های خود را جلوی صورت دیگران دراز کنید.

کثیف شدن سفره

چنانچه شما میزبان هستید و مهمانتان اتفاقی سفره شما را لک و یا کثیف کرد , مساله را بی اهمیت جلوه دهید و به روی خود نیاورید.

غذای اصلی

هنگام صرف سالاد و سوپ مقداری کمی از آنها را مصرف کنید زیرا قرار نیست فقط با سوپ سیر شوید ! زمان صرف غذای اصلی نیز فقط به میزانی که میل دارید غذا بکشید و اگر باز هم احساس گرسنگی کردید پس از اینکه ظرفتان خالی شد ترجیحا با اجازه از میزبان تقاضای غذای بیشتری کنید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 694
  • نظرات: 0