- زیباتن - http://zibatan.ir -

آیا استفاده از روغن نارگیل باعث تقویت رشد مو خواهد شد؟

نارگیل دارای یک عطر بسیار لذت بخش است و جزو میوه های بسیار مقوی به حساب می آید.این میوه دارای یک روغنی می باشد که همواره خواص آن را شنیده ایم.روغن نارگیل هنگامی که پوسته خارجی از گوشته آن جدا می‌شود به دست می آید.

این روغن، یکی از پرخاصیت ترین روغن‌ های موجود می باشد.روعن نارگین نوشدارویی برای انواع بیماری ها مانند سوء هاضمه می‌باشد.علاوه بر آن جنبه‌ های زیبایی زیادی را نیز دارا می‌باشد.از این جوانب می‌توان به جوان سازی سلول‌های پوستی و همچنین جلوگیری از ایجاد لک، کک و مک در سنین بالاتر نیز نام برد.

آزمایشات نشان می دهد که روغن گرفته شده از نارگیل مقدار بسیار کمی اسید چرب ترانس در خود دارد که یکی از دلایل اصلی بالا رفتن کلسترول در رگ ها است. برخی متخصصین تغذیه بر این عقیده هستند که روغن نارگیل حتی از روغن زیتون که مقدار بالایی اسید چرب ترانس دارد نیز بهتر است. اما برای گرفتن بهترین بهره از روغن نارگیل، نبایداین روغن را تا دمای بسیار بالا گرم کرد زیرا می تواند موجب ساخته شدن اسید چرب بیشتر در آن شود.

روغن نارگیل و افسانه تقویت رشد مو

اما مهمترین قسمت بحث، شایعات تاثیرات این روعن بر روی رشد مو‌ها می باشد که سالیان زیادی است به گوش می رسد.
بر همین اساس به سراغ دکتر دیوید بلک متخصص پوست، مو و زیبایی از کالیفرنیا آمدیم تا از تاثیرات روغن نارگیل بر روی تقویت رشد موها اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

هنگامی که از ایشان پرسیدیم که آیا روغن نارگیل باعث تحریک رشد مو ‌میشود؟ ایشان با گفتن کلمه ی “نه” باعث تعجب ما شدند.

دکتر دیوید بلک همچنین ادامه داد: این را باید گفت که مردم تا به حال در هیچ یک از منابع علمی موثقی مطلبی در این ارتباط پیدا نکرده اند، چرا که چنین مطلبی در کل وجود خارجی نخواهد داشت.
بسیاری از مردم روغن نارگیل را جهت برنزه کردن رنگ پوست خود استفاده می‌نمایند، پس در این صورت باید رشد موهای بدن آنها چندین برابر شده باشد.مسلماً اینگونه نخواهد بود و این نکته تنها افسانه ای بیش نیست.

وی همچنین ادامه داد: استفاده از روغن نارگیل در جهت افزایش رشد مو کاری کاملاً بیهوده می‌باشد و هیچ تاثیری بر روی روند رشد موهای فرد مصرف کننده نخواهد داشت.پس چه بهتر است که از آن روغن به عنوان یک مایع غذایی سالم مصرف کرده و یا به عنوان ماسک صورت، بر روی پوست خود استفاده نماید.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن [1]