- زیباتن - http://zibatan.ir -

آیا بلند کردن قد واقعیت است و یا یک رویاست ؟!

آیا بلند کردن قد واقعیت است و یا یک رویاست ؟!

مردم دنیا کم و بیش به دنبال بلند کردن قد خود هستند چراکه قد بلند نمادی از زیبایی و خوش اندامی محسوب می شود. قد شما به طور عمده تحت تاثیر دو عامل قرار دارد. ژنتیک و تغذیه. رشد قد انسان پس از پایان دوران بلوغ به اتمام می رسد. در این میان هرچه هورمون های رشد هماهنگ تر باشند, رشد قدی به اوج خود خواهد رسید. معمولا این اتفاق برای مردان در سن ۱۸ سالگی و برای زنان در سن ۱۶ سالگی رخ خواهد داد.

در رابطه با این موضوع که رشد قد بعد از اتمام بلوغ هم اتفاق می افتد مدارک معتبری وجود ندارد. معمولا پس از اتمام سن بلوغ و بسته شدن صفحه های رشد , رشد قد نیز به موازات به پایان می رسد. در این میان تنها روش هایی چون عمل جراحی و تزریق هورمون رشد می تواند سبب افزایش مجدد قد گردد. با یک تغذیه مناسب سرشار از میوه و سبزیجات و محصولات لبنی به همراه گوشت و پروتئین در کنار خواب کافی و آسوده می توان به رشد قد کمک کرد. این روزها محصولات بسیاری تبلیغ می شوند که ادعا می کنند می توانند باعث افزایش طول قد شوند. هیچ مدرک و منطق علمی وجود ندارد که بتوان بعد از سن بلوغ قد را افزایش داد بنابراین هیچ کدام از این محصولات نمی توانند به رشد قد شما کمکی کنند. تنها در سنین رشید و بلوغ ممکن است که از طریق دریافت و تزریق هورمون قد را افزایش داد. در این روش تا زمانی که روند رشد شخص به پایان نرسیده است به وی هورمون رشد تزریق می شود. البته در برخی موارد این کار می تواند منجر به رشد غیر عادی و غیر طبیعی گردد بنابراین لازم است که روند تزریق هورمون تنها به دست دکتر متخصص انجام گردد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا می توان از ورزش های کششی نیز کمک گرفت. ورزش های کششی در دوران بلوغ کمک می کنند تا رشد بهتر صورت گیرد و افراد فیگور بهتری به دست آورند.

گردآوری : http://zibatan.ir