سمی بودن رژ لب

آیا خطرناک و سمی بودن رژ لب حقیقت دارد ؟

آیا خطرناک و سمی بودن رژ لب حقیقت دارد ؟

حتما شما هم تا به حال در مورد وجود سرب در رژ لب و سمی بودن رژ لب شنیده اید اما تا چه اندازه این مطالب صحت دارد و آیا با مصرف رژ لب سلامتی شما به خطر می افتد ؟

امروزه چیزی که نگران کننده و مورد تاکید بسیاری از پزشکان است , موضوع وجود مواد شیمیایی بسیار در لوازم آرایشی است. متخصصان تاکید دارند که در دراز مدت , مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایش می تواند تاثیر سوئی برا سلامتی خانم ها بگذارد. نکته نگران کننده دیگر این است که ایران هفتمین کشور دنیا در سرانه مصرف لوازم آرایشی است و سن مصرف لوازم آرایش در ایران بسیار پایین تر از میانگین جهانی است.

سمی بودن رژ لب

آیا سمی بودن رژ لب حقیقت دارد ؟

رژ لب از موم , روغن, رنگدانه, خوشبو کننده و الکل تشکیل شده است. باید خاطر نشان کرد که در رژ لب ها علاوه بر مواد طبیعی از مواد شیمیایی نیز استفاده می شود که می تواند سلامت انسان را به خطار بیاندازد. اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا قوانین سخت گیرانه ای را برای استفاده از سرب در مواد آرایشی و رژ لب وضع کرده است. باید بدانید که رژ لب های مرغوب از مواد طبیعی استفاده می کنند اما رژ لب های نامرغوب و ناسالم دارای مواد زیر هستند :

رنگ های دریاچه ای : این نوع رنگ از واکنش های شیمیایی بین گیاهان و سنگ ها در آب دریاچه ها به وجود می آید و می تواند بسیار خطرناک باشد. رنگ های دریاچه ای بسیار سمی هستند و باعث تحریک و سرطان پوست می گردند.

سرب : برخی رژ لب ها دارای ماده سمی سرب هستند که می تواند باعث کم خونی, عقیم شدن, ناباروری و سرطان شود.

قطران زغال سنگ: از این ماده شیمیایی برای رنگ قرمز رژ لب استفاده می شود که می تواند باعث تهوع, سردرد و سوزش پوست گردد.

کارمین : کارمین یک رنگدانه طبیعی است که از جوشاندن نوعی سوسک بدست می آید و می تواند باعث حساسیت و آلرژی گردد.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 782
  • نظرات: 0