تناسب اندام و زیبایی

تبلیغات تبلیغات
اختلال عاطفی فصلی

اختلال عاطفی فصلی و راه‌های مقابله با آن

اختلال عاطفی فصلی نوعی افسردگی تلقی می‌شد که در آن فردی که در اکثر اوقات سال از شرایط روحی نرمال برخوردار است در زمستان یا تابستان دچار عوارض افسردگی می‌شود.
البته میزان این افسردگی در افراد مختلف متفاوت است و نشانه هایی نظیر : کاهش غلظت خون، افزایش اشتها، افزایش و یا کاهش غیر طبیعی وزن خواهد داشت.
تحقیقات نشان داده است که هرچه به سمت مناطق سردسیر تر میرویم آمار افراد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی بیشتر می‌شود. به عنوان مثال آمار افراد مبتلا به اختلال عاطفی در کانادا ۲ برابر آمار همین افراد در ایالات متحده می‌باشد.

اختلال عاطفی فصلی

چگونه با اختلال عاطفی فصلی مقابله کنیم؟

گاهی اوقات تشخیص اختلال عاطفی فصلی با انواع دیگر افسردگی ها توسط دکتر‌ها مشکل خواهد بود که بعضاً منجر به راهنمایی غلط نیز خواهند بود.بنابر این در این مطلب ما چندین راه کار برای شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید خودتان با این حالت افسردگی مقابله کرده و آن را از پای دربیاورید.

 

۱ – به پیاده روی بپردازید
گذراندن مقداری زمان در محیط بیرون از منزل کمک بسیار بزرگی به حال روحی شما می‌کند.سعی کنید تا روزی حداقل ۲ ساعت از زمان خود را در تمامی شرایط آب و هوایی نظیر ابری و آفتابی به پیاده روی در هوای آزاد بپردازید.

 

۲ – محیط منزل را روشن کنید
یکی از تجویز‌هایی که پزشکان برای رهایی از این حالت غم انگیز اختلال عاطفی فصلی برای شما در نظر میگیرند، متمرکز کردن میزان زیادی نور در منزل است. تلاش کنید در طول روز تا جایی که امکان دارد نور خورشید را به منزل راه داده و پس از غروب آفتاب نیز همواره محیط منزل را روشن نگاه دارید. حتی در این باره محققان توصیه میکنند که با خرید چراغ خواب، سعی کنید در مواقع خواب نیز محیط اتاق را کمی روشن بگذارید.

 

۳ – ورزش را به کارهای روزمره خود بیاورید.
ورزش منظم می‌تواند علائم افسردگی متوسط را کاهش دهد.مطالعات نشان می‌دهد ترکیبی از ورزش و نوردرمانی (نکته شماره ۲) به درمان اختلال عاطفی فصلی کمک شایانی می‌کند.

 

۴ – از کربوهیدرات قافل نشوید
کربوهیدرات‌های پیچیده می‌تواند به حفظ سطح سروتوئین (انتقال دهنده عصبی) شما کمک کند. کربوهیدرات را می‌تواند در گروه های غذایی محصولات نان، حبوبات و غلات(نظیر ماکارونی،برنج و لوبیا)، سبزیجات(نظیر سیبزمینی پخته و ذرت)، میوه‌ها(نظیر موز،سیب و گلابی) و محصولات لبنی(نظیر ماست و شیربرنج) یافت که با خوردن آنها کمک شایانی به از بین بردن میزانی از افسردگی شما خواهد نمود.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت .شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 86
  • نظرات: 0
  • تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۴