اندام مناسب با خوردن پنج ماده غذایی

اندام مناسب با خوردن پنج ماده غذایی

این تعجب آور نیست که هرکسی می‌خواد به اندام مناسب و هیکلی خوش فرم برسد.اگر از مسائل و مشکلات ژنتیکی در این مبحث گذر کنیم، به مقوله بسیار مهمی به نام تغذیه میرسیم. بسیاری از افراد شاید با انجام ورزش روزانه تلاش برای به دست آوردن اندام مناسب کنند اما نمی‌توانند به این مهم دست یابند. شاید آنها نمی‌دانند که تغذیه نیز در کنار ورزش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این بدین معنی است که هرچه شما ورزش نمایید و تحرک داشته باشید، باید به مقوله تغذیه خود نیز برای رسیدن به اندام مناسب اهمیت بدهید. بنابر این اگر تا به امروز به تغذیه خود اهمیت نمی‌دادید، از امروز سعی کنید تمرکز بیشتری را در این امر صرف کنید. تمام غذاهای چرب و تنقلات بدون خاصیت غذایی را کنار گذاشته و از ماده های غذایی سالم در رژیم غذایی خود استفاده نمایید.
در این مبحث زیباتن قصد دارد تا به معرفی پنج ماده غذایی بپردازد که علاوه بر کمک کردن به متابولیسم بدن شما، اندام مناسب را برای شما به ارمغان خواهند آورد پس با ما همراه باشید.

 

۱ – مرکبات

اندام مناسب با خوردن پنج ماده غذایی

مرکبات یکی از مهمترین مواد غذایی هستند که به سوخت و ساز و متابولیسم بدن شما کمک شایانی میرسانند. پرتقال، لیمو شیرین، گریپ فروت. این میوه ها سرشار از منابع ویتامین C هستند که موجب بهبود کارکرد متابولیسم بدن شده و به هضم غذا کمک می‌رسانند. بنابراین توصیه میشود، ۱ ساعت پس از میل کردن ناهار و شام، به خوردن مرکبات بپردازید.

 

۲ – انواع توت‌ها

اندام مناسب با خوردن پنج ماده غذایی

توت‌ها (به خصوص زغال اخته و تمشک) سرشار از فیبر هستند و منبع بسیار خوبی از فیبر‌ها می‌باشند. البته فیبر به طور مستقیم به سوخت و ساز بدن کمک نمی‌رساند اما خوردن آن باعث می‌شود که کالری و چربی بدنتان را بسوزانید که در نهایت منجر به هضم غذا خواهد شد.

 

۳ – سیر

اندام مناسب با خوردن پنج ماده غذایی

این شاید برای شما عجیب باشد ولی باید بدانید که درواقع سیر یکی از مواد غذایی است که به متابولیسم بدن شما کمک رسانی خواهد کرد و به شما در داشتن یک اندام مناسب کمک می‌کند. بنابراین اضافه کردن سیر به عنوان پودر و یک ادویه به غذا می‌تواند بسیار در هضم غذا موثر باشد. این نکنه نیز حائز اهمیت است که خود سیر نیز به عنوان یکی از آنتی باکتری‌ها، از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

 

۴ – گوشت بدون چربی

اندام مناسب با خوردن پنج ماده غذایی

گوشت بدون چربی سرشار از آهن است که باعث سرعت بخشیدن به سوخت ساز بدن می‌گردد. با این حال به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد آن موجب افزایش چربی‌های دور شکم،باسن و ران شما خواهد شد بنابر این باید به مقدار مناسبی مصرف شود تا به سوخت و ساز بدن کمک رسانی نماید.

 

۵ – چای سبز

اندام مناسب با خوردن پنج ماده غذایی

نوشیدن چای سبز تا حد زیادی به هضم غذا کمک می‌کند. علاوه بر آن از چای سبز به عنوان یک سوزاننده چربی و کالری یاد می‌شود که به قولی اندام مناسب ما را در گرو خود نگاه داشته است.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 1,484
  • نظرات: 0