- زیباتن - http://zibatan.ir -

بارداری سالم با استفاده از تغذیه مناسب

بارداری سالم با استفاده از تغذیه مناسب

رژیم غذایی یکی از مهمترین ارکان زندگی است و اگر شما قصد بارداری سالم دارید و یا باردار هستید این موضوع بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. تغذیه سالم علاوه بر تضمین سلامتی شما رشد کودکتان را نیز تضمین می کند. برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب نیازی به مراجعه به دکتر نیست بلکه می توانید خودتان نیز رژیمی اصولی و سالم برنامه ریزی کنید.

برای رسیدن به یک تعادل غذایی باید تمام غذاهایی که خود و کودکتان به آن نیاز دارید را در برنامه روزانه بگنجانید . به یاد داشته باشید قرار نیست به جای دو نفر غذا بخورید چراکه کمیت غذا مطرح نیست بلکه کیفیت آن مهم است. در کنار رژیم روزانه می توانید غذاهای مورد علاقه خود را نیز مصرف کنید. در حقیقت قرار نیست غذایی را از لیست خود حذف کنید بلکه قرار است مواد غذایی لازم و ضروری را در برنامه خود بگنجانید.

بارداری سالم [1]

میوه و سبزی

میوه و سبزی نقش بسیار مهمی در سلامت شما و فرزندتان دارند پس حتما ۵ نوبت در روز میوه و سبزی مصرف کنید.

قند و چربی

بهتر است مصرف قند و چربی را محدود کنید چراکه مصرف بیش از اندازه آنها می تواند سلامت شما و کودکتان را تهدید کند.

غلات

نان و برنج و سیب زمینی و حبوبات را در وعده های غذایی اصلی خود بگنجانید. شیر و لبنیات و ماست و پنیر و کشک نیز دیگر مواد غذایی هستند که باید در طول روز به اندازه کافی مصرف گردند.

پروتئین ها

پروتئین ها شامل گوشت مرغ و ماهی و گوشت قرمز می باشند. همچنین انواع حبوبات نیز دارای پروتئین می باشند. دست کم روزانه یک وعده از غذاهای پروتئین دار مصرف کنید که می توانند گوشت کبابی و یا آب پز باشند. در این میان آبگوشت غذای مفیدی است ولی به یاد داشته باشید که مصرف بیش از اندازه گوشت برای سلامتی خطرناک است.

گردآوری : http://zibatan.ir