- زیباتن - http://zibatan.ir -

باورهای غلط و درست در مورد ریزش مو

باورهای غلط و درست در مورد ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلات رایج در بسیاری افراد به خصوص آقایان است اما در این میان باورهای غلط و درست در مورد ریزش مو ممکن است سبب گمراهی برخی افراد شود . برای آشنایی بیشتر با این باورهای درست و یا نادرست با ما همراه شوید.

ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی یکی از باورهای درست در رابطه با ریزش موست. خیلی از افرادی که دچار مشکل ریزش هستند ممکن است این نقص را به صورت مادرزادی به ارث برده باشند و یا مشکل ریزش مو را از والدین خود به ارث برده باشند. البته باید اضافه کرد که نمی توان همه ریزش موها را به وراثت نسبت داد چراکه قرار نیست همه افرادی که والدین کم مو یا بی مو دارند, خودشان نیز دچار کم مویی یا طاسی شوند.

مصرف دارو و ریزش مو

این باور نیز درست است. داروهایی همچون داروی ضد انقعاد خون, ضد التهاب ها و داروهایی که برای درمان های هورمونی تجویز می گردند گاهی می توانند باعث ریزش مو گردند. چنانچه دارویی دارای این خاصیت باشد حتما در دستورالعمل آن ذکر خواهد شد.

کوتاه کردن مو و رشد سریعتر

این باور یک باور غلط است و باید بدانید که کوتاه کردن موها هیچ فایده ای برای افزایش رشد آنها ندارد. اگرچه این باور در میان عموم رایج است اما هیچ صحت علمی ندارد با این حال کوتاه کردن مو سبب می گردد تا قسمت های آسیب دیده مو جدا شوند.

ریزش موی یکسان در زنان و مردان

این باور غلط است و الگوی طاسی و ریزش مو در مردان و زنان متفاوت است. مردان معمولا از ناحیه جلو و کنار سر دچار ریزش و طاسی می شوند در صورتی که این مشکل در زنان به صورت پراکنده است . البته در صورتی که ریزش مو در اثر بیماری باشد الگوی ریزش مو در مردان و زنان یکسان خواهد بود.

گردآوری : http://zibatan.ir