زندگی سالم

تجربه زندگی سالم در ۱۴ روز! حداقل برای یکبار امتحان کنید

سالم زیستن و تجربه یک زندگی سالم مسئله ای است که تقریباً تمامی ما انسان‌ها آن را می‌خواهیم. اما آیا برای انجام آن اراده داریم؟ آیا هدفی مشخص کرده ایم برای آن؟
بدن آدمی رابطه مستقیمی با روح وی دارد. بنابر این هرچه که جسم شما از سلامت کامل برخوردار بوده و یک زندگی سالم را برای خود به ارمغان آورده باشید، بدون شک روح شما نیز در آرامش کامل به سر خواهد برد.
اما ساختن این زندگی سالم که سرشار از فواید است چگونه خواهد بود؟
خیلی از افراد نمی‌دانند که از کجا باید شروع کنند، چه باید بکنند، چه باید بخورند و …
زیباتن در این مطلب قصد دارد تا شما را با یک تور ۱۴ روزه جهت تجربه زندگی سلامت همراهی نماید. پس با ما همراه باشید تا این ۱۴ روز را با یکدیگر مرور نمایید.

 

روز اول :

نخستین کاری که شما باید آن را انجام دهید، تفکیک غذاهای سالم و ناسالم از یکدیگر است. با استفاده از نرم افزار فتوشاپ یک هرم طراحی کنید و تمامی غذاهای سالم را در آن جای دهید. همواره باید در طول این ۱۴ روز از غذاهای سالم داخل این هرم استفاده نمایید.

زندگی سالم

 

روز دوم:

از امروز خودتان را به خوردن ۴ وعده میوه و سبزیجات (حتی اگر کم باشد) در طول روز عادت دهید. این بسیار آسان است. تقسیم این ۴ نوع به انتخاب خودتان خواهد بود. به عنوان مثال می‌توانید در طول روز ۲وعده میوه و دو وعده سبزیجات میل نمایید.

زندگی سالم

 

روز سوم:

اگر میلتان به خوردن میوه نکشید، با کمی درایت و سلیقه یک سالاد میوه بسیار قشنگ تهیه نمایید و یا از آب میوه‌هایی مانند پرتغال استفاده نمایید. اما این را باید بدانید که در تور ۱۴ روزه زندگی سالم زیباتن، خوردن میوه از اصلی ترین قسمت‌ها می‌باشد.

زندگی سالم

 

روز چهارم:

چه شد؟ برای خوردن سبزیجاتی مانند خیار و گوجه نیز میلتان نکشید؟
همین حالا می‌توانید خیار و گوجه را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و به همراه نان و پنیر میل نمایید. این غذا یکی از سالم‌ترین غذاهای موجود در دنیا می‌باشد.

زندگی سالم

 

روز پنجم:

ورزش را از امروز شروع کنید. نیازی نیست که ورزش را به صورت حرفه ای از ابتدا آغاز نمایید . کافیست هدست خود را در گوشتان گذاشته، لباس‌های ورزشی خود را تن کرده و به پیاده روی بروید. پیاده روی پایه‌ی خوبی برای آغاز یک زندگی جدید می‌باشد.

زندگی سالم

 

روز ششم:

 

نوشیدن آب را جایگزین نوشابه‌های گازدار نمایید. نوشیدن چنین نوشابه‌های گازداری برای سلامتی شما به هیچ عنوان خوب نیستند. به جای آن روزی ۲لیتر (حدود ۸ لیوان) آب مصرف نمایید.

زندگی سالم

 

روز هفتم:

امروز علاوه بر کار‌هایی که در روز‌های گذشته انجام می دادید، کافیست تا گشتی در سایت زیباتن بزنید و دیگر تکنیک‌های ساخت یک زندگی سالم و همچنین سالم زیستن را مرور نمایید.
۷ روز از این چالش گذشت. اینک نوبت آن است که برای یک چالش ۷روزه دیگر تصمیم بگیرید. درواقع اگر زندگی و سلامت جسم و روحتان برایتان مهم است، متوجه خواهید شد که با چنین کار‌هایی هرچند ساده قادر خواهید بود تا زندگی خودتان را متحول سازید. بنابر این از همین امروز یک چالش هفت روزه دیگر را بر اساس همین مطلب آغاز نمایید!

زندگی سالم

سلامت و شاد باشید

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 569
  • نظرات: 0