- زیباتن - http://zibatan.ir -

ترمیم پوست های کدر و پر از جوش با ۵ ماده غذایی عالی

پوست بزرگ ترین ارگان بدن است که وظیفه محافظت از بدن را نیز در اختیار دارد. اما چقدر خوب است که پوست انسان، دارای یک شادابی و زیبایی نیز باشد.

در حال حاضر و در جوامع امروزی، بنا به دلایل مختلفی مانند اشعه‌های مضر خورشیدی، ذرات آلوده پراکنده در هوا، استعمال دخانیات و غیره؛ پوست انسان دچار مشکلاتی مانند پیری، چین و چروک و همچنین لکه‌هایی شده است. حتی بسیاری از این مشکلات پوستی بعضاً منجر به خانه نشین شدن افرادی نیز به جهت افسردگی می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا با معرفی چند ماده غذایی، با شما مرور نماییم که ترمیم پوست چقدر می‌تواند راحت تر از آنچه که شما فکر می‌کنید باشد. پس با زیباتن همراه باشید.

 

چای سبز

چای سبز آمیخته به پلی فنیل‌های منحصر به فرد آنتی اکسیدان EGCG می‌باشد که با جذب به پوست از آن در مقابل اشعه ماوراء بنفش مخرب خورشید جلوگیری کرده و به ترمیم پوست آسیب دیده توسط آن می‌پردازد. بنابر این می‌توانید در کنار لذت بردن از نوشیدن چای سبز به ترمیم پوست خود به صورت خیلی غیر مستقیم (اما موثر) بپردازید.

 

ماست معجزه ای برای ترمیم پوست های آسیب دیده

لبنیات کم چرب به خصوص ماست کم چرب یک منبع فوق العاده برای جذب ویتامین A و مواد مغذی حیاتی در جهت حفظ جوانی پوست و همچنین گزینه ای عالی برای ترمیم پوست آسیب دیده می‌باشد. این ویتامین A به تولید کلاژن بدن کمک می‌تماید تا مسئول جوان سازی پوست شما را از خواب بیدار کرده و به ترمیم پوست شما بپردازد.

 

ماهی آزاد

ماهی یک منبع بینظیر از پروتئین‌های عاری از هرگونه چربی می‌باشد. ماهی‌های آزاد مانند ماهی تن، اره ماهی و قزل آلا منابع فوق العاده از اسید‌های طبیعی چرب امگا ۳ را در خود جای داده اند که این مواد مغذی معجزه ای برای ترمیم پوست و جوان سازی آن می‌باشد.

 

شکلات تلخ

روزی روزگاری مردم معتقد بودند که شکلات به دلیل گرمی خود باعث ایجاد آکنه های جوانی بر روی پوست می‌شود. اما این قضیه سالیانی است روشن شده است که این محصول در صورت اصل و خالص بودن مملو از آنتی اکسیدان فلاو قوی می‌باشد که در حال حاضر این ماده غذایی را به عنوان یک “سوپر فود” معرفی می‌نماید.

 

توت‌ها

حضور رنگدانه های طبیعی در میوه ها و سبزیجات، عملکردی معجزه آسا برای ترمیم پوست خواهد داشت. در این میان می‌توان به توت‌ها با خواص آنتی اکسیدانی قویشان اشاره نمود که به عنوان یک ماده مغذی شناخته می‌شوند. تمامی خانواده توت‌های موثر در ترمیم پوست شامل تمشک سیاه، زغال اخته، توت فرنگی می‌باشد.

 

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن [1]