تشخیص بیماری از چشم ها ! چشمانتان حالت شما را بیان میکنند

راهول خاروانا یک متخصص شبکیه چشم در شمال کالیفرنیا می‌گوید: اگر به طور ساده به چشمان یک شخص نگاهی بی‌اندازیم، می‌توانیم بسیاری از علائم مانند فشار خون و عصبانیت را نسبت به بازتابی که به کل بدن دارند بنگریم.
در این مطلب قصد داریم تا با ۱۰ علامت بیماری که به وسیله چشم های شما قابل تشخیص می‌باشند را با یکدیگر مرور نماییم. به نظر می‌رسد که این روش تشخیص در اکثر موارد صحیح بوده و به درمان یا کمک رسانی خیلی زود افراد کمک شایانی خواهد کرد.

 

تشخیص استرس از حالت چشم های شما!

دقت کرده اید هنگامی که کار شما دیر شده است، چشمانتان مات می‌شوند؟ البته خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر تنها دلیل اصلی این قضیه نمی‌تواند باشد.
درواقع استرس با تجمیع مایع در زیر شبکیه چشم رابطه مستقیم دارد که منجر به مات و مه آلود دیدن شما می‌شود. بنابر این هنگامی که چشمان شما تار می‌دید شک نکنید که دچار استرس شده اید.

 

شما فشار خون بالا دارید!

فشار خون بالا به عنوان یک قاتل خاموش شناخته می‌شود که در صورت عدم درمان منجر به انواع بیماری‌های قلبی و یا سکته مغزی خواهد شد.
فشار خون بالا می‌تواند رگ‌های خونی موجود در شبکیه چشم را برای مدت زیادی قرمز نگاه دارد. همانطور که می‌دانید شما در مواقعی که زیاد کار کنید، چشمان قرمزی خواهید داشت. بنابر این سعی کنید تا به صورت مراقبت شده کار کرده و در صورت تکرار زیاد این علامت در چشمانتان به پزشک مراجعه نمایید.

 

شما به خوردن هویج نیاز دارید!

اگر شما با دید در شب مشکل دارید، ممکن است به خاطر کم بودن مصرف سبزیجات و پروتئین‌ها در برنامه غذاییتان این اتفاق افتاده باشد. بنابر این در صورتی که دید در تاریکی به سختی برای شما امکان پذیر بود سریعاً از همان روز، سبزیجات و مواد غذایی دارای ویتامین A مانند هویج، سیب زمینی شیرین، اسفناج و گوشت گاو را در برنامه غذایی خود جای دهید.

 

تیروئید شما ضعیف است!

چشمان از حدقه بیرون زده، عمده ترین دلیل کمکاری و یا ضعف غده تیروئید است. در صورتی که احساس کردید چشمان شما بیش از حد استاندارد از حدقه به بیرون آمده اند، به پزشک غدد مراجعه نموده تا مورد بررسی‌های دقیقتری قرار گیرید. معمولاً کمکاری تیروئید یک بیماری هرچند آرام اما خطرناک است که باید سریعاً درمان شود.

به زودی قسمت دوم این گزارش نیز از زیباتن منتشر خواهد شد.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 844
  • نظرات: 0