- زیباتن - http://zibatan.ir -

تناسب اندام با رعایت ۶ عادت روزانه سالم

برای رسیدن به تناسب اندام باید بسیاری از موارد را رعایت کرد. هرچند که این موارد کوچک باشند، اما رعایت آنها برای رسیدن به هدف بسیار مهم است. اگر خودتان را با یک سری عادت روزانه سالم سرگرم نمایید، با تکرار آنها و به مرور زمان قادر خواهید بود تا مسیر زندگی خود را عوض کرده و به تناسب اندام دلخواه خود برسید.

زیباتن در این مطلب قصد دارد تا با معرفی ۶ عادت روزانه سالم شما را به هرچه نزدیکتر شدن به تناسب اندام نزدیکتر نماید. با ما همراه باشید.

 

۱ – سایه ها را در خانه از نور پر کنید

6 عادت روزانه کاهش وزن [1]

اول صبح پرده ها را از جلوی پنجره کنار بزنید تا نور آفتاب در تمامی منزل حضور داشته باشد. اکثریت کسانی که کمتر در معرض نور آفتاب قرار میگیرند، افرادی تن پرور شده و به فعالیت علاقه ای نشان نخواهند داد. کمبود نور خورشید موجب برهم خوردن همگام سازی ساعت داخلی بدن و متابولیسم میگردد که در نهات به افزایش وزن منجر خواهد شد.

 

۲ – میل کردن کره و نان تست در صبح زود

6 عادت روزانه کاهش وزن [2]

اگر به دنبال مصرف کالری پایین در کنار یک صبحانه پر انرژی هستید، پیشنهاد ما به شما کره کم چرب به همراه نان تست بدون نمک میباشد. شاید بسیاری از افراد فکر کنند که این غذا ممکن است موجب اضافه وزن شود، اما درواقع بلعکس عمل میکند. با انرژی رسانی کافی به بدن فرد، آن را محیای یک روز پر جنب و جوش خواهد کرد.

 

۳ – انتخاب لیوان مناسب

6 عادت روزانه کاهش وزن [3]

هنگامی که شما یک لیوان نازک و بلند را برای خوردن مایعاتی مانند آب میوه انتخاب میکنید، تاثیر به سزایی را در ذهن شما خواهد گذاشت. بر اساس یک مطالعه از سوی محققین دانشگاه کرنل، هنگامی که شما برای نوشیدن از یک لیوان کوتاه و عریض استفاده نمایید، ۲۵ لی ۳۰ درصد بیشتر از افرادی که یک لیوان بلند و نازک انتخاب می نمایند چاق خواهید شد.

 

۴ – خوردن پروتئین را به عادت روزانه خود (در صبح) اضافه نمایید

6 عادت روزانه کاهش وزن [4]

سرانه مصرف پروتئین آمریکایی ها در صبح، ۱۰ گرم پروتئین می باشد. مصرف ۱۰ الی ۱۵ گرم پروتئین در صبح میتواند به کاهش وزن افراد کمک نماید اما اگر آن را مقداری افزایش دهید، به کاهش وزن خود کمک بیشتری نموده اید. افرادی که در صبح حدود ۳۰ گرم پروتئین شامل تخم مرغ و گوشت قرمز میل نمایند، حدود ۱۰۰ کالری کمتر ناهار میل خواهند کرد. با این حال شاهد هستیم که صبحانه نان های شیرین و گرد کم کالری مصرف بیشتری دارد!

 

۵ – تحرک، تحرک و تحرک

6 عادت روزانه کاهش وزن [5]

تحرک رکن اصلی یک پروسه تناسب اندام و کاهش وزن است که حتماً باید در عادت روزانه شما گنجانده شود. حتی اگر این تحرک یک قدم زدن نسبتاً سریع به عنوان رفتن به مغازه باشد، باز تاثیر خودش را خواهد گذاشت. بنابر این سعی کنید تا جایی که میتوانید برای خود مشغولیت درست کرده و با پای پیاده به خریدهای مورد نیاز منزل بروید.

 

۶ – مدیتیشن؛ ساده اما بینظیر

6 عادت روزانه کاهش وزن [6]

تنها چند دقیقه تمرکز کردن در صبح میتواند تمرکز حواس شما را تقویت کرده تا در طول روز بتوانید انتخاب های درستی را انجام دهید. این تمرکز حواس به شما کمک خواهد کرد تا حواستان به خورد و خوراک و همچنین تحرکتان باشد. قرار دادن مدیتیشن در عادت روزانه، در دراز مدت به تنهایی میتواند موجب کاهش وزن شما نیز گردد.