- زیباتن - http://zibatan.ir -

تناسب اندام با ۳دقیقه ورزش پرفشار در روز!

تازه ترین تحقیقات انجام گرفته توسط بی بی سی نشان می‌دهد که حتی ۳دقیقه ورزش پرفشار در طول روز نیز می‌تواند موجب بهبود تناسب اندام شما گردد.

روزنامه نگار پزشکی آقای دکتر مایکل موسلی، همانند بسیاری از مردم عادی بوده و یک طرفدار ورزش نمی ‌باشد. اما با شروع کردن تحقیقات جدیدش، حقایق شگفت آوری را در مورد منافع سلامتی بدن با ورزش کردن کشف کرده است. به گفته وی شروع یک تحرک جدید هرچند کوتاه (مانند ۳دقیقه ورش کردن) می‌تواند تاثیرات به سزایی را بر تناسب اندام افراد بگذارد.
این مقاله بر اساس شرکت کردن دکتر موسلی در تازه ترین برنامه تلوزیونی “حقایقی درباره ورزش” نگارش شده است. به گفته وی، با اطلاعاتی که به لطف تحقیقاتش از سال ۲۰۱۲ تا به حال کسب کرده است، از اهمیت ورزش بر سلامت بدن آگاهی یافته و به کل راه زندگی اش تغییر پیدا کرده است.
بر اساس آخرین تحقیقات به عمل آمده، حتی وجود ۳دقیقه ورزش پرفشار در طول روز نیز می‌تواند شما را همانند یک فرد با ظاهری بی نظیر و اندامی مناسب درآورد. بنابر این دیگر ورزش کردن هیچ بهانه ای را نخواهد پذیرفت. چرا که بدون شک ۳دقیقه ورزش در طول روز نه زمان شما را خواهد گرفت و نه موجب مسائل دیگری خواهد شد.

به گفته پروفسور مارتین کیابالا و تیم تحقیقاتی خود در دانشگاه مک مستر کانادا، سه بار استفاده از دوچرخه ثابت حتی با زمان‌های کوتاه ۱ دقیقه ای می‌تواند در اندام شما معجزه ای به پا کند.

 

نگاهی بی اندازیم به برنامه تمرینی ۳دقیقه ورزش پرفشار در طول روز!

در هنگامی که مجری برنامه از دکتر موسلی پرسید که در این سه دقیقه چه کارهایی باید انجام داد؟ وی در جواب یک برنامه تمرینی ۳ دقیقه ای به واسطه یک دوچرخه ثابت را پیشنهاد نمود.

۱ – ابتدا بر روی صندلی دوچرخه ثابت نشسته و برای دقایقی با رکاب زدن خود را برای تمرین پرفشار آماده نمایید. پس از آماده شدن شما می‌بایست دوچرخه را در حالت دنده سنگین قرار داده و به مدت ۲۰ ثانیه پرفشار و تند رکاب بزنید.

۲ – پس از ۲۰ ثانیه دوباره دنده را سبک کرده و به آرامی خود را برای ۲۰ ثانیه بعدی آماده نمایید. حواستان کاملاً به نحوه صحیح تنفستان باشد. پس از چند دقیقه آمادگی، دوباره یک چالش ۲۰ ثانیه ای دیگر به صورت پرفشار را امتحان نمایید.

۳ – در مرحله آخر پس از تمرین ۲۰ ثانیه ای مرحله قبل شما باید ۲ دقیقه به صورت آرام رکاب زده و پس از ۲ دقیقه، دوباره چالش ۲۰ ثانیه ای را اجرا نمایید.

مراحل فوق را باری دیگر تکرار نمایید تا به ۳دقیقه ورزش پرفشار دست یابید.

همین تمرین را در طول هفته برگزار نمایید و سعی کنید رفته رفته به زمان این تمرین بی افزایید تا بدن شما به شرایط عادت کرده و عملکرد بهتریی را داشته باشید.

 

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن [1]