حفظ وزن پس از رژیم های لاغری

توصیه های حفظ وزن پس از رژیم های لاغری

وزن یکی از مهمترین مباحثی است که موضوعات مختلفی در رابطه با آن در سراسر دنیا وجود دارد. یک عده به دنبال افزایش وزن جهت تناسب اندامشان بوده و عده ای دیگر به دنبال کاهش وزن خود هستند.ما در این مطلب خواهیم بررسی کرد که چه چیزی پس از کاهش وزن، انتظار افراد را می‌کشد. پس با زیبا تن همراه باشید.

یکی از بزرگترین دغدغه های افرادی که موفق به گرفتن رژیم و کاهش وزن شده اند، حفظ وزن فعلیشان است.آن ها هر روز درون آینه نگاه می‌کنند و تمام سختی‌هایی که آنها را به این وزن ایده آل رسانده از جلوی چشمانشان عبور می‌کند. همواره مراقب هستند تا بر وزن آنها و حتی یک میلیمتر به دور شکم آنها افزوده نشده باشد و از این بابت همیشه هراسان و نگران هستند.
شما با رعایت نکاتی ریز، قادر خواهید بود تا با هر بار دیدن خود در آینه به جای نگرانی، از اندام مناسب خود لذت ببرید.

 

۱ – ۳۰ دقیقه ورزش در طول روز برای حفظ وزن

اولین و مهمترین راه برای حفظ وزن فعلیتان، ورزش کردن به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در طول روز می‌باشد که این ورزش می‌تواند هر ورزشی که موجب تحرک شما می‌شود باشد.چه یک پیاده روی ساده و چه ورزشی که موجب عرق ریختن شما شود( پیاده روی ساده از هیچ بهتر است). البته اگر رژیم سنگینی گرفته اید که به واسطه آن مقدار زیادی از وزنتان کاسته است، پیاده روی کافی نبوده و باید به ورزش‌های پرتحرک نظیر ایروبیک روی آورید.لازم به ذکر است که ورزش باید به صورت منظم و در تمام طول هفته انجام شود چرا که یکی از فاکتور‌های تاثیر گذاری ورزش بر بدن، نظم در انجام می‌باشد.

۲ – هرروز شکلات نخورید

هرچند به گفته محققان استفاده از شکلات تلخ، موجب سلامتی فرد می‌شود اما برای شما که با کاهش وزن روبه رو هستید این امر می‌تواند کمی گول زننده باشد و با تحریک شما، به پرخوری شکلات پرداخته و دوباره بر وزنتان افزوده شد.پس سعی کنید مقدار کمی شکلات در طول هفته مصرف نمایید.

 

۳ – مقدار زیادی سبزیجات بخورید

سومین راهی که به حفظ وزن شما کمک شایانی می‌کند خوردن سبزیجات در طول هفته می‌باشد.با خوردن سبزیجات بدن شما مقدار بسیار کمی کالری جذب کرده و با ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن، موجب افزایش سوخت و ساز و بهبود کارایی متابولیسم بدن شما میگردد تا به چربی‌ها اجازه رشد را ندهد.

در نتیجه حفظ وزن امری بسیار مهم به خصوص برای افرادی است که با رژیم‌های سفت و سخت سعی بر کاهش وزن نموده اند. بنابر این سعی کنید سالم زندگی کرده و با ورزش مداوم  علاوه بر زیبایی اندام، به سلامت تمامی اعضای بدن خود نیز کمک نمایید.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 993
  • نظرات: 0