حفظ زیبایی دندان ها پس از پر کردن

مراقبت و حفظ زیبایی دندان ها پس از پر کردن

مراقبت و حفظ زیبایی دندان ها پس از پر کردن

لازم است بدانید که مراقبت از دندان بعد از پر کردن نیز باید ادامه پیدا کند. در واقع دندان خراب بعد از پر شدن نیز نیازمند مراقبت های خود است. در این مطلب با برخی راهکارها و موارد برای حفظ زیبایی دندان ها پس از پر کردن آشنا می شویم.

پر کردن دندان ها با مواد همرنگ

امروزه برای حفظ زیبایی دندان ها پس از پر کردن از مواد همرنگ دندان برای ترمیم آنها استفاده می شود. دندان هایی که با استفاده از آمالگام پر و ترمیم می شوند معمولا باعث نازیبایی دندان ها می گردند اما با پیشرفت علم دندان پزشکی موادی جایگزین شده که تشخیص دندان پر شده از دندان سالم را مشکل می سازند. با این حال هنوز هم آمالگام ها بازار خود را حفظ کرده اند و چنانچه شما می خواهید زیبایی دندان خود را بعد از پر شدن حفظ کنید بهتر است این موضوع را با دندان پزشک خود در میان بگذارید تا وی برای پر کردن دندان شما از مواد کامپوزیت و همرنگ دندان استفاده کند.

معاینه دندان های پر شده

شاید بهترین طول عمری که بتوان برای دندان پر شده در نظر گرفت ۱۵ سال باشد. دندان های پر شده نسبت به دندان های سالم عمر محدودی دارند پس بعد از پر شدن دندان ها نیز باید به صورت مرتب به دندانپزشک برای معاینه آنها رجوع کرد.

حساس شدن دندان ها

دندان ها بعد از پر شدن معمولا برای مدتی دچار حساسیت می شوند. حساسیت به موادی نظیر شیرینی و یا مواد ترش مزه و یا حساس شدن به گرما و سرما و فشار. معمولا بعد از یک تا دو هفته از ترمیم دندان حساسیت دندان ها نیز برطرف می شود ولی چنانچه بعد از گذشت دو هفته دندان ها کماکان دچار حساسیت بودند باید موضوع را با دندان پزشک درمیان گذاشت.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 553
  • نظرات: 0