- زیباتن - http://zibatan.ir -

خداحافظی با پیری پوست تنها با رعایت چند نکته

چندین سال تبلیغات گسترده در مجلات، شبکه های اجتماعی، بیلبردها و  فضای اینترنت در ارتباط مقابله با پیری پوست و همچنین نرمی و لطافت پوست [1]، این نکته را به همراه دارد که بدون شک یکی از اصلی ترین معضلات ما صاف و عاری از هرگونه اشکال بودن پوست صورت و بدنمان و جلوگیری از پیری آن میباشد

اغلب افراد برای فرار از پیری پوست روی به مواردی غیر بهداشتی و شیمیایی نظیر بوتاکس روی می‌آورند و یا بسیاری افراد سودجو از طریق فروش کرم‌ها و قرص‌های تقلبی سعی بر فریب عوام را دارند.

اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که سلامت پوست ما چقدر با نوع زندگی ما در ارتباط است؟

بدون شک همان گونه که زندگی می‌کنیم باید توقع داشته باشیم که بدن ما نیز به همان سمت سوق داده شود. اما چه بهتر است که درست و خوب زندگی کنیم تا به آرزوی دیرینه خود، پوستی سالم، بدون چین و چروک و لطیف داشته باشیم.

در این مقاله به چندین نکته در ارتباط با مقابله با پیری پوست [2] و همچنین رمز و رازهای جوان و شاداب بودن همیشگی پوست خواهیم پرداخت که علمی ترین و موثرترین راهکارها در جهت رسیدن به این مهم میباشند.

رابطه حفظ وزن مناسب و پیری پوست

نخستین نکته، حفظ وزنی مناسب و ایده آل در تمامی مراحل زندگی است.بسیاری از ما تا کوچکترین اثری از چین و چروک بر روی صورت خود می‌بینیم، سریعاً می‌گوییم که دیگر پیر شده ایم و نمی‌شود جلوی آن را گرفت. اما آیا تا به حال به این نکته فکر کرده ایم که بر روی وزن خود مدیریت داشته ایم یا خیر؟

بدون شک مدیریت وزن یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی جوان ماندن پوست می‌باشد که اگر می‌خواهید حتی در میانسالی نیز پوستی شاداب و خوب داشته باشید، از آن نباید قافل شوید.

اصرار بر سیگار کشیدن به چه قیمتی؟

با توجه به تحقیقات کلینیک مایو، کشیدن سیگار می‌تواند فرآیند پیری پوست را تسریع بخشد.پس اگر می‌خواهید پوستی سلامت داشته باشید و دچار چین و چروک زودرس یا پیری پوست نشوید، همین حالا تصمیم به نکشیدن سیگار را به طور جدی پیگیری نمایید.

پیروی از یک رژیم مُغذی

یک رژیم مغدی ایده آل شامل خوراکی های کم چرب با فیبر بالا و پر از سبزیجات، معجزه ای را بر روی پوستان شما نهادینه خواهد کرد.همچنین نوشیدن زیاد مایعات سالم مانند آب را نیز باید به این رژیم اضافه نمود.این یکی از ساده ترین نکات در زمینه حفظ پوستی سالم و شاداب است.

فعال باشید و فعال بمانید

شرکت در ورزش و یا تحرکات دیگرمهمترین نکته ای است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

محققان همواره توصیه می‌کنند که افراد سنین بین ۱۸ تا ۶۴ سال باید در طول روز حداقل چیزی حدود ۲ تا دو ساعت و نیم به تمرینات و ورزش‌های هوازی بپردازند و در طول هفته نیز ۲ روز را نیز به تمرینات سخت(مانند تمرین با لوازم حرفه ای) اختصاص دهند. اگر تا به حال نکات سعی بر انجام نکات بالا داشته‌اید، باید این را بگوییم که تاثیرات ورزش ۵۰% قضیه و بقیه نکات ذکر شده نیز ۵۰% ماباقی قضیه را تشکیل می‌دهند.

امیدواریم که این مطلب مفید واقع بوده باشد

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن [3]