خستگی و بی خوابی

خستگی و بی خوابی همیشگی چه دلایلی دارد ؟

خستگی و بی خوابی همیشگی چه دلایلی دارد ؟

برخی افراد از خستگی و بی خوابی همیشگی گله مندند. این افراد با اینکه احساس خستگی و نیاز به خواب می کنند اما قادر به داشتن خوابی آسوده نیستند و دچار اختلالات خواب می شوند. هر فرد بالغ باید روزانه خوابی معادل با ۷ تا ۸ ساعت داشته باشد. کمبود خواب باعث می شود در طول روز احساس خستگی و عدم تمرکز کنید.

خستگی و بی خوابی

برای داشتن خوبی آسوده و راحت سعی کنید وسایلی مانند موبایل, تلویزیون و لپ تاپ را از اتاق خود خارج کنید. چنانچه مشکل خواب شما تداوم پیدا کرد به پزشک معالج مراجعه کنید. برخی از افراد تصور می کنند که دارای خواب کافی و آسوده هستند اما در طول روز بعد دچار احساس خستگی می شوند. این افراد دارای آپنه خواب هستند. چنین افرادی در طول خواب دچار وقفه تنفسی می شوند و در نتیجه برای دقایقی از خواب بیدار می شوند. این افراد روز بعد چیزی به خاطر نمی آورند و اگرچه تصور می کنند ۸ ساعت خوابیده اند اما بازم دچار خستگی می شوند. زمانی که قرار است به خواب روید , نور اتاق را کم و اتاق را تاریک کنید. اتاق باید در سکوت و دارای تهویه مناسب و دمای متعادل باشد. وقتی قرار است به استراحت بپردازید و به خواب بروید سعی کنید غذای سنگین و نامناسب مصرف نکنید. ترجیحا وعده شام را غذایی سبک انتخاب کنید. یکی دیگر دلایل مسکلات خواب تغییرات شیفتی کار است. افرادی همچون پرستاران که ناچارند تغییر شیفت دهند معمولا با مشکلاتی چون اختلالات خواب دست و پنجه نرم می کنند. به طور کلی مشکلاتی نظیر موارد زیر می توانند سبب اختلالات خواب و در نتیجه احساس خستگی در طول روز گردند :

افسردگی

از کار افتادن تیروئید

بیماری قلبی

کم خونی

خشک شدن آب بدن

نداشتن سوخت کافی برای بدن

آلرژی های غذایی

مصرف زیاد کافئین

 

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 408
  • نظرات: 0