تناسب اندام و زیبایی

تبلیغات تبلیغات
sleep-02

“یوگا تراپی” خوابی راحت با انجام سه حرکت یوگا

هنگامی که ساعت را نگاه می‌کنیم و میبینیم که از ۲ نصفه شب گذشته است و هنوز بیدارید و مغز شما در حال فکر کردن است، بدون شک راه حلی نیز برای رفع آن وجود دارد پس نگران نباشید.

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده توسط مراکز کنترل بیماری بزرگسالان، حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون آمریکایی از اختلال خواب رنج می‌برند که عواقب کمبود مزمن خواب ممکن است منجر به فشار خون بالا، دیابت، افسردگی، چاقی و همچنین سرطان گردد که این بیماری‌ها نشان از جدی بودن این قضیه دارد.

در کنار اجتناب از وعده‌های غذایی بزرگ، استعمال نیکوتین، خوردن کافئین و الکل، این ورزش یوگا است که یک راه حل آسان برای کمک کردن به تغییر حالت بدن و ذهن شما به یک وضعیت آرامتری پاقدم شده است.با انجام روزی سه حرکت ساده یوگا شما قادر خواهید بود تا از اشتغال، دردسرها، فکر‌های معمول و مشکلات روزانه خلاصی یافته و به یک خواب آرام دست یابید.

 

حرکت نخست

یوگا تراپی (3)

ابتدا به صورت چهارزانو بنشینید.کف پاهایتان را به یکدیگر بچسبانید.دستها را به صورت کامل بر روی انگشتان پای خود قلاب کرده و آرنج خود را تا چند سانتی متری زمین به پایین بیاورید. حال میبایست کمی پاها را از قسمت زانو به بالا کش دهید و سرتان را بر روی دستها و پاهایتان قرار دهید. اگر سر شما به پاهایتان نمیرسد، سعی کنید این اختلاف را با قراردادن بالشت جبران نمایید. برای ۸ دم و بازدم در این حالت مانده و سپس کمی استراحت کنید. این حرکت را چندین سری انجام دهید.

 

حرکت دوم

یوگا تراپی (2)

ابتدا به طرف آسمان بخوابید.سپس زانوهای خود را جمع کرده و به سمت چپ فشار دهید (همانند عکس). سپس دست راست خود را به صورت آزاد بر روی زمین بگذارید و دست چپتان هم بر روی پهلویتان. اگر زانوهای شما به زمین نمیرسند، با گذاشتن یک بالشت در زیر پا، آن را جبران نمایید. به مدت ۸ دم و باز دم این حرکت را انجام دهید و سپس دقیقاً قرینه این حرکت را انجام دهید.

 

حرکت سوم

یوگا تراپی (1)

در این حرکت شما به یک دیوار احتیاج خواهید داشت.ساده رو به روی دیوار دراز کشیده و پاهای خود را به دیوار و به سمت بالا تکیه دهید. تمام سعی خود را بکنید که کاملاً پاهایتان صاف باشند.سپس دست‌ها را به حالت باز و بدون هیچ حرکتی در اطراف خود قرار دهید. این حرکت را تا هر مدت زمانی که خواستید می توانید انجام دهید.

بعد از چند روز تکرار این حرکات، به لطف ورزش یوگا مشکل خوابتان حل خواهد شد و خوابی راحت را تجربه خواهید کرد.فقط این نکته را در نظر داشته باشید که در طول این چند رو به هیچ عنوان دخانیات استعمال نکرده و کافئین کمی مصرف نمایید.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت .شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 634
  • نظرات: 0
  • تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۴