- زیباتن - http://zibatan.ir -

خواص و فواید آب هویج معجونی مفید و شفا بخش

خواص و فواید آب هویج معجونی مفید و شفا بخش

از فواید آب هویج می توان به ویتامین های A.B.E و مواد معدنی متنوع اشاره کرد. به عقیده بسیاری انتخاب و نوشیدن آب هویج یکی از سالم ترین و مفید ترین و مقوی ترین نوشیدنی هاست. نوشیدن آب هویج در سلامت پیش از تولد و سلامت بینایی , استخوان ها, دندان , کبد , پوست و ناخن و . . . بسیار موثر است.

همچنین طبق تحقیقات انجام شده از فواید آب هویج می توان به پیش گیری برخی سرطان ها نظیر سرطان پوست و سینه اشاره کرد. خاصیت ضد سرطانی هویج به دلیل وجود ماده ای به نام بتاکاروتن است . این ماده در بدن به ویتامین A تبدیل شده که این ویتامین از مواد ضد سرطانی محسوب می شود. ویتامین A یکی از مواد معدنی بسیار مهم برای سلامت مادران باردار و شیرده و همچنین نوزادان است. ویتامین A در نوزادانی که همزمان هم شیر و آب هویج می نوشند بسیار بیشتر از نوزادانی جذب می شود که فقط از شیر مادر تغذیه می کنند. هرچه هویج تیره تر باشد کاروتن موجود در آن نیز بالاتر است.

فواید آب هویج [1]

البته باید اشاره کرد که هویج دارای مقادیر بالایی قند طبیعی است به همین دلیل افراد مبتلا به دیابت باید در نوشیدن آن احتیاط کنند. از دیگر فواید آب هویج می توان به سلامت باروری اشاره کرد چرا که هویج مقادیر زیادی ویتامین E دارد و این ویتامین در سلامت باروری اثر مثبتی دارد. آب هویج دارای روغن های ضروری است که به هضم غذا کمک می کند. هم چنین آب هویج در درمان و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه موثر است علاوه بر آن آب هویج می تواند از پوست در برابر آفتاب نیز محافظت کند.

مصرف روزانه آب هویج به التیام سرفه های طولانی مدت کمک می کند و باعث کاهش کلسترول و فشار خون می گردد. آب هویج سرشار از پتاسیم است که به تامین رطوبت لازم برای بدن کمک می کند و مانع خشکی پوست می گردد بنابراین نوشیدن آب هویج در زمستان یک محافظ طبیعی برای پوست شماست.

گردآوری : http://zibatan.ir