درمان بیماری کلیوی

درمان بیماری کلیوی با استفاده از ورزش و تحرک

درمان بیماری کلیوی با استفاده از ورزش و تحرک

ورزش و تحرک می تواند تاثیر مثبت و یا منفی بر درمان بیماری کلیوی و در کل دستگاه مجاری ادراری داشته باشد. به طور قطعی نمی توان گفت ورزش کردن در درمان بیماری کلیوی تاثیر مثبت دارد مگر آنکه به صورت اصولی و صحیح انجام شود.

کلیه عضوی از بدن است که از یک طرف خون وارد آن می شود و از طرف دیگر مواد مضر و آب دفع می شود. در نتیجه نحوه ورزش کردن باید متناسب با نحوه فعالیت افراد باشد. برای مثال ورزش های سخت و شدید باعث از دست رفتن آب بدن می شود و در نتیجه تنسب بین املاح و آب در کلیه بهم می خورد و این عضو بدن دچار آسیب می شود بنابراین اگر قصد انجام ورزش های سنگین و پر تحرک دارید باید قبل و بعد از ورزش به اندازه کافی آب بنوشید.

ورزش می تواند سلامت کلیه و مثانه را تضمین کند. ورزش می تواند باعث افزایش جریان خون در دستگاه تناسلی شود و بدین ترتیب سبب می شود رادیکال های مضر و موادی که با اکسیژن می سوزند کاهش یابد و موجب بازسازی سلولی شود.

دفع سنگ کلیه با ورزش

همانطور که در بالا ذکر شد ورزش رابطه مستقیمی در درمان بیماری کلیوی دارد. یکی از این بیماری ها که با ورزش می توان به درمان آن کمک کرد سنگ کلیه است. البته به یاد داشته باشید سنگ هایی با اندازی یک سانتیمتر و بزرگتر باید توسط کمک های پزشکی درمان شوند و ورزش کردن تاثیر چندانی در دفع آنها ندارد. سنگ هایی با انداز پنج میل را می توان با ورزش کردن دفع کرد . به یاد داشته باشید که ورزش را اصولی انجام دهید چراکه ممکن است تاثیر عکس بزارد . با دویدن ملایم شروع کنید . آب فراوان بنوشید. با افزایش سوخت و ساز بدن, عضلات کلیه ها دچار اسپاسم می شوند و می توان به دفع سنگ کلیه کمک کرد. فراموش نکنید که ورزش تنها یک درمان کمکی محسوب می شود و نمی تواند جایگزین درمان های پزشکی گردد.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 629
  • نظرات: 0