- زیباتن - http://zibatan.ir -

درمان جای جوش صورت

یکی از عوامل مخاطره آمیز برای زیبایی پوست در تمام افراد اعم از خانم ها و آقایان جوش های صورت هستند که افراد را به جستجوی راه هایی برای درمان جای جوش صورت وادار می نمایند.

در زیر شما را با راه هایی برای درمان جای جوش آشنا می نماییم:

۱- استفاده از لیمو: برای درمان جای جوش می توانید از یک لیموی تازه استفاده نمایید. روزی دو بار جای جوش را با آب لیمو به آرامی ماساژ دهید

۲- استفاده از کرم های لایه بردار: میتوانید برای از بین بردن جای جوش از کرم های لایه بردار هیدروکینون و یا دارای AHAاستفاده نمایید. دقت نمایید پس از استفاده از این کرم ها، برای قرار گرفتن زیر نور خورشید باید حتما از ضد آفتاب استفاده نمایید.

۳- ماسکی از ترکیب عسل و روغن ویتامین E تهیه کنید. روغن ویتامین E را میتوانید از محتویات درون کپسول های ویتامین E استخراج نمایید. این ماسک را روزی یک بار برای درمان جای جوش صورت استفاده نمایید.

۴- از ماسک سرکه سیب استفاده نمایید. یکی دیگر از راه های درمان جوش صورت استفاده از سرکه سیب است. مقداری سرکه سیب را در کمی آب ولرم بریزید و با یک پنبه آغشته به این محلول، جای جوش را ماساژ دهید. سپس اجازه دهید محلول بر روی پوست خشک شود.

۵- ماسک دوغ را استفاده کنید! بله درست شنیدید. برای درمان جای جوش صورت یک پنبه را به دوغ آغشته کرده و هر روزه روی جوش های خود ماساژ دهید و پس از خشک شدن اول با آب ولرم و سپس آب سرد بشویید.

۶- استفاده از لیزر. یکی از راه های پزشکی درمان جای جوش صورت لیزر می باشد که اتفاقا در بیشتر مواقع با پیگیری و درمان در چند جلسه نتیجه ی خوبی در بر دارد.

۷- استفاده از لایه بردار خانگی گوجه!: برای درمان جای جوش اگر از لایه بردار طبیعی گوجه فرنگی استفاده نمایید نتایج موثری خواهید دید. کافیست یک گوجه را در میکسر له کرده و سپس آن را بر روی صورتتان بزنید و بگذارید خشک شود. سپس با اب گرم و سپس سرد بشویید.