- زیباتن - http://zibatan.ir -

درمان شوره سر با روغن نارگیل در عرض یک هفته

شوره سر (Dandruff) یکی از شایع ترین اختلالاتی است که پوست سر میلیون ها نفر در سراسر جهان خاکی به آن دچار می‌شود. شوره سر به عنوان یک بیماری قارچی پوستی شناخته شده است که علامت آن پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر است. البته شوره سر مسری و خطرناک نیست اما جلوه بدی را در موهای شما ایجاد می‌نماید که هنگام قرار گرفتن در اجتماع، داشتن سری پوسته پوسته شده یک ویژگی بد به حساب آمده و از زیبایی شما می‌کاهد. در این مطلب قصد داریم تا با یک روش طبیعی و با استفاده از روغن نارگیل، به سراغ نابودی شوره سر رفته و پوست سر را به حالت طبیعی برگردانیم.

درمان شوره سر با روغن نارگیل [1]

چگونه روغن نارگیل شوره سر را کنترل و درمان می‌کند؟

ضد قارچ: استفاده مداوم از روغن نارگیل در پوست سر، موجب کشته شدن قارچ‌ پوستی شما شده و آن را به حالت طبیعی باز میگرداند.

مرطوب کننده ای بزرگ : روعن نارگیل را به عنوان یک مرطوب کننده عالی می‌شناسند. با استفاده از آن، خشکی پوست سر شما کاسته شده و رفته رفته موجب مرطوب شدن و بهبودی شوره سر شما خواهد شد.

تهویه کننده ای مناسب: به غیر از مرطوب کردن، روغن نارگیل پوست سر شما را نرم کرده تا ریشه‌های موی شما از تهویه مناسبی برخوردار بوده و پوست سرتان نیز رفته رفته از حالت خشکی دربیاید.

ضدخارش: در صورتی که از خارش شدید حاصل از شوره سر رنج می‌برید، می‌توان روعن نارگیل را بهترین تسکین دهنده نامید. استفاده مداوم از آن باعث رفع کلی خارش سر خواهد شد.

 

چگونه از روغن نارگیل در پوست سر استفاده کنیم؟

در این روش که ساده ترین روش درمان شوره سر نیز می‌باشد به راحتی هرچه تمام قادر به شکست دادن قارچ‌های پوست سر بوده و زیبایی و طراوت تازه ای را به پوست سر خود هدیه می‌نمایید.

مواد مورد نیاز:

۱ – دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم شده (بسته به طول موهایتان انتخاب شود)

۲ – آب جوش (به مقدار کافی)

۳ – یک عدد کلاه مخصوص حمام

 

طریقه استفاده:

بهترین زمان برای انجام این فرآیند شب در هنگام خواب می‌باشد. ابتدا روغن نارگیل گرم کرده خود را داخل یک ظرف بریزید. سپس به مقدار کافی آب جوش را به آن اضافه کرده و کمی هم بزنید. بعد از آن منتظر بمانید تا دمای ترکیب به دست آمده پایین بیاید تا پوست سر شما نسوزد.
سپس کافیست تا ترکیب روغن نارگیل و آب جوش را بر روی تمامی نقاط پوست سر خودتان بمالید و به مدت ۵ دقیقه آن را ماساژ دهید.
حال می‌بایست کلاه مخصوص حمام را بر روی سر خود گذاشته و همان گونه بخوابید. صبح روز بعد موها و پوست سر خود را با شامپو به نحوی که هیچ اثری از روغن نارگیل نمانده باشد بشویید.

این درمان در صورتی که به صورت منظم و هر روز انجام شود، مشکل شوره سر شما را به طور کلی ریشه کن خواهد کرد.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن [2]